IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Градът на Hyundai потъва в мътните води на несигурното бъдеще

Бързо застаряващо население, множество самоубийства, липса на работа и масови съкращения бележат краха на Улсан - градът, в който господства Hyundai

16:46 | 26.08.18 г.
<p>
	<em>Снимки: Ройтерс</em></p>

Снимки: Ройтерс

В зората на кризата, Hyundai Heavy започна да разпродава своите активи, домовете на съкратените служители, както и големия комплекс за чуждестранните служители, използван от представители на BP и Exxon Mobile и техните семейства.

Говорител на Hyundai Heavy заяви, че компанията прави всичко възможно, за да „нормализира положението“, работейки с профсъюзите относно липсата на работа.

Улсан отчете 12-процентов дял от общия износ на Южна Корея, което е най-ниското ниво от 2000 г. насам.

Градът става свидетел и на една черна тенденция – нарастващият брой самоубийства при хора между 25 и 29 години, което е най-високото ниво в страната, информира още Ройтерс.

Университетската болница в града, финансирана и управлявана от Hyundai Heavy, е регистрирала 182 опита за самоубийство през първата половина на 2018 г. в сравнение със 150-те опита от 2017 г. 

На местните таксиметрови шофьори им е забранено да превозват клиенти до новия градски мост, след като вече трима човека се самоубиха, хвърляйки се от него в рамките на един месец.

Компанията е започнала да премества част от производството си в открито море, като прогнозите са, че вътрешното производство се очаква да спадне с 37 на сто до края на годината. Ръководството на Hyundai Heavy се оправдава с високите разходи за труд и силната позиция на синдикатите.

Работниците твърдят, обаче, че много от проблемите на компанията са предизвикани от нея, като дадоха за пример неспособността ѝ да прогнозира бума в търсенето на кросоувъри на американските пазари и преходът към налагането на електромобилите.

От компанията отказаха да коментират този въпрос. По-рано през годината тя обеща да наеме 45 хил. работници през следващите пет години, както и да инвестира в нови бизнеси, като „носещи роботи“ и изкуствен интелект.

Редица експерти смятат, че зависимостта на страната от няколко големи компании, дърпа икономиката ѝ надолу.

Десетте най-могъщи конгломерати в Южна Корея има печалба, която съставлява около 66% от националния брутен вътрешен продукт за 2017 г. За сравнение – печалбата на 500-те най-големи компании в САЩ съставлява 65 на сто от годишния БВП.

Отчитайки сериозен спад на редица чуждестранни пазари, Южна Корея прогнозира ръстът на нейния износ да се понижи до 5,3% през 2018 г. и до 2,5% през следващата година.

Според анализаторите икономическата политика на страната е достигнала до задънена улица. Съгласно новата политика за „иновативен растеж“ Сеул насърчава инвестициите в горивни клетки и автономни автомобили, „умни предприятия“ и дрони, както и в изкуствен интелект и интернет на нещата.

Много от бившите работници в Hyundai Heavy вече обмислят да напуснат града или залагат на други професии, които не са обвързани с концерна. Други, които все още работят за Hyundai, вече не виждат онези предимства на работата, които са ги привлекли преди време.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:44 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още