В зората на кризата, Hyundai Heavy започна да разпродава своите активи, домовете на съкратените служители, както и големия комплекс за чуждестранните служители, използван от представители на BP и Exxon Mobile и техните семейства.
Говорител на Hyundai Heavy заяви, че компанията прави всичко възможно, за да „нормализира положението“, работейки с профсъюзите относно липсата на работа.
Улсан отчете 12-процентов дял от общия износ на Южна Корея, което е най-ниското ниво от 2000 г. насам.
Градът става свидетел и на една черна тенденция – нарастващият брой самоубийства при хора между 25 и 29 години, което е най-високото ниво в страната, информира още Ройтерс.
Университетската болница в града, финансирана и управлявана от Hyundai Heavy, е регистрирала 182 опита за самоубийство през първата половина на 2018 г. в сравнение със 150-те опита от 2017 г.
На местните таксиметрови шофьори им е забранено да превозват клиенти до новия градски мост, след като вече трима човека се самоубиха, хвърляйки се от него в рамките на един месец.
Компанията е започнала да премества част от производството си в открито море, като прогнозите са, че вътрешното производство се очаква да спадне с 37 на сто до края на годината. Ръководството на Hyundai Heavy се оправдава с високите разходи за труд и силната позиция на синдикатите.
Работниците твърдят, обаче, че много от проблемите на компанията са предизвикани от нея, като дадоха за пример неспособността ѝ да прогнозира бума в търсенето на кросоувъри на американските пазари и преходът към налагането на електромобилите.
От компанията отказаха да коментират този въпрос. По-рано през годината тя обеща да наеме 45 хил. работници през следващите пет години, както и да инвестира в нови бизнеси, като „носещи роботи“ и изкуствен интелект.
Редица експерти смятат, че зависимостта на страната от няколко големи компании, дърпа икономиката ѝ надолу.
Десетте най-могъщи конгломерати в Южна Корея има печалба, която съставлява около 66% от националния брутен вътрешен продукт за 2017 г. За сравнение – печалбата на 500-те най-големи компании в САЩ съставлява 65 на сто от годишния БВП.
Отчитайки сериозен спад на редица чуждестранни пазари, Южна Корея прогнозира ръстът на нейния износ да се понижи до 5,3% през 2018 г. и до 2,5% през следващата година.
Според анализаторите икономическата политика на страната е достигнала до задънена улица. Съгласно новата политика за „иновативен растеж“ Сеул насърчава инвестициите в горивни клетки и автономни автомобили, „умни предприятия“ и дрони, както и в изкуствен интелект и интернет на нещата.
Много от бившите работници в Hyundai Heavy вече обмислят да напуснат града или залагат на други професии, които не са обвързани с концерна. Други, които все още работят за Hyundai, вече не виждат онези предимства на работата, които са ги привлекли преди време.