Поредният японски индустриален скандал се разраства в сряда, след като третият по големина японски металодобивен концерн Kobe Steel добави нов метал към списъка с продукти, за които вероятно е подавал погрешни данни.
Най-големият производител на стомана в Япония и доставчик на глобални компании като Boeing, Toyota и Nissan призна през уикенда за фалшифициране на инспекционните данни на около 20 000 тона метали, доставени до около 200 клиента от началото на годината до август 2017 г.
В сряда Kobe Steel добави стоманата към списъка с засегнатите метали, потвърждавайки, че продуктът стомана на прах, изпратен до един клиент, не отговаря на спецификациите на клиента и че работи заедно с него, за да "определи вида на засегнатите продукти и да разбере дали е имало някакъв ефект върху продуктите". Прахът обикновено се използва за производството на зъбни колела и други части, пише Financial Times.
Той e ключов материал за производството на автомобилни части, тъй като може лесно да бъде оформен в различни форми. В сряда водещи японски автомобилостроители обявиха, че се затрудняват да оценят безопасността на автомобилите, при които са използвани продукти на Kobe.
По-рано стана ясно, че служители на компанията са фалшифицирали данните за силата и издръжливостта на редица алуминиеви и медни продукти, използвани в самолети и влакове и дори планирани за вграждане в космически совалки, припомня Bloomberg.
Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi Motor, Subaru и Mazda се присъединиха към компаниите от авиационно-отбранителния сектор Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries и IHI, които са ползвали продукти на Kobe Steel.
Днес книжата на Kobe на Токийската фондова борса поевтиняха с още 19,1 на сто – лимита за деня, след като вчера се сринаха с 22 на сто. Заедно със спадовете от предните два дни общото понижение възлиза на почти 40%.
Надолу са и книжата на производителите на автомобили Toyota, Honda и Subaru, които излязоха с изявление, че са използвали въпросните материали при сглобяването на коли. Конгломератът Hitachi обяви от своя страна, че такива материали са били ползвани и във влакове на компанията, които са били изнасяни за Великобритания.
Според първоначални изчисления потенциалните разходи за смяна на частите ще бъдат около 133 млн. долара. Тази сума обаче не е големият проблем, а репутационният удар върху Kobe Steel. Книжата на компанията потънаха в понеделник и засега поне няма сигнали за възстановяване. По всяка вероятност японският производител е изправен и пред няколко съдебни дела, които ще доведат до още по-големи финансови проблеми.
преди 7 години Всичко лъже братче. Гаранция-Франция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар