Японското приложение за изпращане на съобщения Line планира да набере 3 млрд. долара от първичното си публично предлагане (IPO) през юли, съобщава WBP online.
Приложението за смартфони цели да набере средства в размер на 3 млрд. долара чрез своето IPO в Токио и Ню Йорк след два неуспешни опита, съобщиха запознати източници пред Financial Times.
Собственикът на японската компания е Naver, най-големият южнокорейски интернет оператор, което беше основната причина, поради която се провали планираното първоначално за 2014 г. първично публично предлагане. Причината беше, че японската фирма не можа да намери обща основа за своето IPO с южнокорейския гигант.
Приложението Line беше пуснато през 2011 г., когато азиатската страна беше ударена от земетресения и цунами и телефонните услуги в страната бяха прекъснати.
Компанията в момента има около 218 млн. активни потребители месечно, които също така могат да извършват плащания или да търсят нова работа през приложението, допълнително към основната функция за изпращане на съобщения.
Приложението има общо 560 млн. регистрирани потребители, което все още е далеч от милиардите потребители на притежаваното от Facebook приложение WhatsApp.
Компанията си е поставила за цел да намери нови източници на приходи и да разшири потребителската база след няколко тримесечия на застой.
Нейни основни целеви пазари са Япония, Тайланд, Индонезия и Тайван, където японското приложение за комуникация е доста успешно, като разширява пазарния дял до около 50% и 33 млн. активни потребители.
Приходите на компанията нараснаха с 40% от 2014 до 2015 г., достигайки 1,1 млрд. долара през този период.