Нетната печалба на Nissan Motor Co за периода април-юни нараства с 36% спрямо същия период на миналата година, подкрепена от силните продажби в САЩ на т.нар. SUV (sport-utility vehicles) модели, като Rogue, съобщи компанията в сряда.
Nissan oтчита печалба за тримесечието в размер на 152,8 млрд. йени (1,24 млрд. долара), което е над средната прогноза за 127 млрд. йени, според анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters.
Приходите на групата за второто тримесечие достигат 2,9 трлн. йени, което е със 17,6% повече спрямо година по-рано. Тримесечният марж на оперативната печалба пък е 6,7%, най-високият за последните 11 тримесечия.
"Nissan представи солидни финансови резултати за първите три месеца на фискалната година, които се дължат предимно на силното търсене на нашите основни продукти в Северна Америка и Европа", коментира главният изпълнителен директор Карлос Гон в изявление.
Китай, най-големият автомобилен пазар в света, който се бори със забавянето на икономиката, е изключително важен за Nissan, където компанията се конкурира с Toyota Motor Corp и Honda Motor Co. Стабилното търсене в САЩ на лекотоварни автомобили обаче помага на Nissan да компенсира забавянето на продажбите в Поднебесната империя.
Nissan отчита 5,5% ръст на продажбите в САЩ за периода април-юни, надминавайки темпа на растеж на цялата индустрия от 3,3%. В Китай продажбите през април-юни на компанията се увеличават със само 0,5%, доста под постигнатото през предходното тримесечие покачване с 11,3%.
През 2015 г. акциите на Nissan поскъпнаха най-много сред производителите на леки автомобили в Япония. Книжата скочиха с около 13% от началото на годината и затвориха при 1 184 йени за брой сесията в Токио в сряда. За сравнение, ръстът при Toyota е около 8%, а при Honda – 9%.