Имаме идея за изграждане на високоскоростна железопътна линия до Владивосток, заяви първият секретар на Комитета на китайската провинция Цзилин Баин Чаолу, цитиран от руският портал "Вести".
"Към август ние вече ще стартираме преговори за Хунчун (намира се в средната част на провинция Цзилин – бел. ред.) Ако ние заедно подновим трасето до Владивосток, това ще бъде първата трансгранична високоскоростна връзка между Русия и Китай", коментира Баин.
Поднебесната империя има дългогодишен опит в изграждането и експлоатацията на железопътни мрежи в Русия. Пекин участва и в проекта за ново трасе по пътя Москва-Казан.
В рамките на този проект Китай планира да създаде фонд в размер на 16,3 млрд. долара, който ще финансира изграждането на инфраструктура, свързваща пазарите на три континента.
През април 2014 г. официалните медии в Китай съобщиха, че властите в Пекин обмислят изграждането на високоскоростна железопътна линия до САЩ. Предложението бе трасето да започва в североизточната част на страната, да преминава през Сибир и да мине по тунел под Тихия океан до Аляска и Канада, откъдето да достигне и до континенталната част на САЩ.
Проектът с работно название "линия Китай - Русия - Канада – Америка", се предвижда да е с дължина около 13 хил. км, като 3 хил. от тях ще се покрият от Транссибирската железница. Цялото пътуване ще отнема два дни, като средната скорост се предвижда да е 350 км/час.
преди 8 години За да се схванат по-добре нещата трябва да се прочете тази статия - http://avtorski.pogled.info/article/65495/Kitai-politikata-na-Novata-normalnost''При своето посещение в Китай през 2013 г. Дж. Рифкин заявява, че КНР може да стане лидер на Третата Индустриална революция ако премине на възобновяеми източници на енергия. (цит. по http://***.businessweek.com/articles/2013-09-26/china-and-the-third-industrial-revolution) или Шеста технологична вълна(Понятието Шеста технологична вълна се основава на идеите на руския учен Николай Кондратиев за дългите цикли в икономиката. По-късно тези идеи се концептуализират от руския академик С.И.ГлазиевРадвам се за ел.влаковете защото това е една от моите стратегии - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Другият път на ЖП - линиите са през Турция и под/над Босфора се строи тоест следва България и затова искаха да продадат ЖП - товарни превози отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ей умни бе тези китайци и аз затова пиша защото свършва петрола тоест ел.влаковете са единственият начин за превоз на стоки и хора - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231Идеята ми е забрана на офшорки и т.н. регулации и данък лукс - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685 с цел 6% бюдж.излишъци които се инвестират в точно определени неща https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар