IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Япония одобри строежа на най-бързата ЖП линия в света

Отсечката между Токио и Нагоя ще бъде базирана на технологията за магнитна левитация

18:43 | 17.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Япония одобри строежа на най-бързата ЖП линия в света

Японското правителство одобри изграждането на високоскоростна железопътна връзка между столицата Токио и индустриалния център Нагоя, която ще бъде най-бързата ЖП линия в света. Тя ще бъде базирана на технологията за магнитна левитация (маглев) и ще транспортира пътниците със скорост над 480 км/ч, съобщава Wall Street Journal.

Изпълнителят на проекта – японският железопътен оператор Central Japan Railway (JR Central), обяви, че е получил одобрението на правителството за строежа на високоскоростната отсечка между Токио и Нагоя. Благодарение на нея 286-километровото разстояние вече ще бъде изминавано само за 40 минути, вместо за сегашните час и 40 минути.

JR Central се надява да започне работа през следващата година и проектът да бъде завършен до 2027 г., като има възможност за продължаване на връзката до Осака.

Новата линия ще представлява технологичен скок в областта на железопътното строене. Технологията маглев се основава на мощни магнитни полета, благодарение на които влакът „виси“ на няколко сантиметра над линията, без да се докосва до нея и така единственото триене се получава от съпротивлението на въздуха. 

Въпреки че от 2004 г в Шанхай върви маглев влак, връзката Токио – Нагоя е първата междуградска линия в света, получила публично одобрение.

Според поддръжниците на проекта линията е нужна за облекчаване на трафика по старата високоскоростна връзка. Противниците му обаче повдигат въпроси относно цената, въздействието върху околната среда и доколко той е необходим. В по-голямата си част линията ще минава през тунели под някои от най-високите планини в Япония.

JR Central изчислява цената на линията до Нагоя на 5,5 трлн. йени (52 млрд. долара). С евентуалното ѝ продължаване до Осака проектът ще се оскъпи до около 9 трлн. йени. Компанията заяви, че ще може да финансира проекта самостоятелно, използвайки приходите от съществуващата високоскоростна отсечка между Токио и Осака.

Преди да даде одобрението си, правителството е извършило екологична оценка на проекта, разгледало е финансовите планове и времевия график и е извършило проверка на техническите възможности на JR Central.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:38 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още