Khazanah твърди, че ще изкупи дял от 30,6% от компанията, който в момента не притежава, на цена от 27 цента за акция, за общо 1,38 млрд. рингита (436 млн. долара). Компанията обмисля и евентуално делистване от борсата след двете катастрофи.
Още преди инцидентите Malaysia Airlines генерира загуби, докато повечето нискотарифни превозвачи стартират опреации в Югоизточна Азия и привличат клиенти с по-ниските си цени. През 2013 г. компанията не успя да постигне целта си да излезе на печалба заради по-високите разходи за гориво и поддръжка.
Полет 17 беше свален през юли, четири месеца след като самолет, пътуващ от Пекин до Куала Лумпур, изчезна. По-ранният инцидент застраши репутацията на превозвача и доведе до анулации на полети в Китай, чиито граждани са основни клиенти на компанията. Не са открити никакви следи от самолета в рамките на най-дългото търсене в историята на съвременното въздухоплаване.
Дори преди изчезването на самолета Malaysia Airlines отчита тригодишна загуба, възлизаща на 4,13 млрд. рингита. Превозвачът вероятно ще загуби повече от 1 млрд. рингита през 2014 г., сочи консенсусната прогноза на анализаторите, запитани от Bloomberg.
60-годишният Ахмад Джаухари, който се присъединява към компанията през септември 2011 г., не успява да я върне към растежа. Причината за това са нерентабилните маршрути и конкуренцията от страна на нискотарифните превозвачи, включително AirAsia.
Опциите пред компанията варират от фалит до оттегляне от борсата, твърди източник, запознат с въпроса. През май обаче директорът по търговските операции на Malaysia Airlines изключи възможността за обявяване на банкрут.
Повече по темата можете да видите във видеото на Bloomberg!
преди 10 години Ето сега имаме възможността да закупим акций от една бъдеща много голяма компания :) като ги вземем евтино. Тази компания след около две години ще е сред водещите превозвачи в света. отговор Сигнализирай за неуместен коментар