Khazanah твърди, че ще изкупи дял от 30,6% от компанията, който в момента не притежава, на цена от 27 цента за акция, за общо 1,38 млрд. рингита (436 млн. долара). Компанията обмисля и евентуално делистване от борсата след двете катастрофи.
Още преди инцидентите Malaysia Airlines генерира загуби, докато повечето нискотарифни превозвачи стартират опреации в Югоизточна Азия и привличат клиенти с по-ниските си цени. През 2013 г. компанията не успя да постигне целта си да излезе на печалба заради по-високите разходи за гориво и поддръжка.
Полет 17 беше свален през юли, четири месеца след като самолет, пътуващ от Пекин до Куала Лумпур, изчезна. По-ранният инцидент застраши репутацията на превозвача и доведе до анулации на полети в Китай, чиито граждани са основни клиенти на компанията. Не са открити никакви следи от самолета в рамките на най-дългото търсене в историята на съвременното въздухоплаване.
Дори преди изчезването на самолета Malaysia Airlines отчита тригодишна загуба, възлизаща на 4,13 млрд. рингита. Превозвачът вероятно ще загуби повече от 1 млрд. рингита през 2014 г., сочи консенсусната прогноза на анализаторите, запитани от Bloomberg.
60-годишният Ахмад Джаухари, който се присъединява към компанията през септември 2011 г., не успява да я върне към растежа. Причината за това са нерентабилните маршрути и конкуренцията от страна на нискотарифните превозвачи, включително AirAsia.
Опциите пред компанията варират от фалит до оттегляне от борсата, твърди източник, запознат с въпроса. През май обаче директорът по търговските операции на Malaysia Airlines изключи възможността за обявяване на банкрут.
Повече по темата можете да видите във видеото на Bloomberg!
преди 9 години Ето сега имаме възможността да закупим акций от една бъдеща много голяма компания :) като ги вземем евтино. Тази компания след около две години ще е сред водещите превозвачи в света. отговор Сигнализирай за неуместен коментар