Малката авиокомпания Hong Kong Airlines обмисля планове да осъществи първото в Хонконг първично публично предлагане в две валути – в хонконгски долари и китайски юани, съобщава Wall Street Journal.
Авиокомпанията, която разполага с флотилия от около 23 въздухоплавателни средства се бори с високите цени на горивата и конкуренцията от по-големия регионален съперник Cathay Pacific Airways. Набраните средства от IPO-то ще отидат за покупката на още самолети, бяха заявили от превозвача.
Hong Kong Airlines все още не е взела окончателно решение относно публичното предлагане и неговите детайли, но според запознати то вероятно ще се осъществи през последното тримесечие на годината, като ще е на стойност от около 500 милиона щатски долара.
IPO в две валути може да спечели фенове заради своето новаторство, но тази сделка може да бъде по-малко съблазнителна, отколкото преди няколко години, когато юанът поскъпваше, посочват експерти. Юанът е спаднал с 2,5% спрямо щатския долар от началото на годината.
Единствената компания в Хонг Конг, която се търгува в китайската валута - Hui Xian Real Estate Investment Trust, набра 1,6 милиарда долара в IPO през април 2011 г., когато юанът все още бе във възходящ тренд. Оттогава обаче акциите на компанията собственост на хонконгския магнат Ли Кашин спаднаха с 36%, представяйки се с 1,2% под местния бенчмарк Hang Seng Index.
Въпреки всичко, ако IPO-то на Hong Kong Airlines се осъществи, това ще бъде успех за Хонконгската фондова борса, която насърчава дружествата да се листват и в двете валути в последните няколко години. Операторът иска да има акции, емитирани в двете валути, за да посрещне нарастващото търсене извън Китай на инвестиционни продукти, деноминирани в юани. Фондовата борса обяви по-рано, че вече е готова платформа, която да обслужва IPO-та в две валути.
Hong Kong Airlines се контролира от китайския конгломерат HNA Group. Компанията лети на къси разстояния по регионални маршрути между Хонконг и други дестинации в Азия, включително Пукет в Тайланд, Осака в Япония, и китайски градове като Пекин и Шанхай.
Превозвачът, създаден през 2006 г., се опита да лети на дълги разстояния, но се оттегли поради слабото търсене. Той ограничи предлагането на полети до Москва и преустанови своите изцяло бизнес класа полети до Лондон през 2012 година. Сега лети само на къси разстояния, предимно в Китай, като обслужва полети до около 20 китайски града.