Апетитът на китайците за вносни храни не стихва, подкрепян от развитието на средната класа и повишаването на доходите им, пише CNBC. Шунка, колбаси и други месни продукти се радват на растящ интерес от китайските потребители.
В диетата на китайците навлизат все повече месо и млечни продукти и тя вече е много по-богата - всеки човек приема средно с 40% повече калории на ден спрямо 1980 година.
Прогнозите са, че консумацията на храни ще продължи да расте бързо и през следващото десетилетие. Според анализи на Световната банка в основата на това увеличение е ръстът на доходите в страната.
Затова и китайският бизнес започва да обръща внимание към инвестиции в чужбина в сектори, като хранително-вкусовата индустрия. Инвестициите в подобни „потребителски” сектори растат много по-бързо спрямо другите, дори и по отношение на суровините, коментират анализатори.
Един от примерите в тази насока е сделката между китайската WH Group и американската месопреработвателна компания Smithfield Foods, реализирана преди около година за сумата от 7 млрд. долара.
Новата посока не е никак странна – в Китай в момента върви преход от експортно ориентирана икономика, „гладна” за енергийни ресурси, други суровини и инфраструктура, към задвижвана от стабилна средна класа икономика.