Купувачите на японски корпоративни облигации са в сходна ситуация с купувачите на ипотечни облигации от неинвестиционен клас по време на жилищния балон в САЩ, споделя хедж фонд мениджърът Ричард Пери.
Perry Capital продава на късо японски корпоративни облигации, като очаква да спечели от понижаването на цената им.
Инвеститорите не правят нужната оценка на кредитоспособността, а разчитат на рейтинговите агенции, смята Пери.
Според него доказателство, че облигациите са надценени е фактът, че цените им останаха стабилни, докато фондовият пазар спадна рязко.
Пери посочи, че икономическата политика на Япония се е отразила много негативно на конкурентоспособността на местните компании.
Заради лошите политики японското предимство в инженеринга сега е засенчено от конкуренти от цял свят, сред които компании от Германия и САЩ, отбеляза той.