Правителството на Турция се отказа от приватизационна сделка за 5,7 млрд. долара, съобщи FT.
Властите в страната са решили да преразгледат процедурите за приватизация на транспортните артерии, след като президентът Ердоган коментира наскоро, че имат „по-големи очаквания“.
Развалената сделка е за платените магистрали, включително трасето Одрин-Истанбул-Анкара, и мостовете над Босфора, които свързват европейската и азиатската част на Истанбул, които бяха приватизирани в края на 2012 г.
Правата върху всички такси и приходи от транспортните артерии бяха дадени на консорциум с участието на най-големия турски концерн Koc Holding и компанията UEM, която е собственост на държавния инвестиционен фонд на Малайзия.
Това беше втората най-голяма приватизационна сделка в страната, която беше реализирана след няколко търга. Предишните опити за отдаването на платените пътища на концесия се провалиха, след като потенциалните инвеститори не успяха да осигурят средствата, които бяха обещали.
Прекратяването на концесията, която беше дадена съвсем наскоро, породи обаче сериозни притеснения сред инвестиционната общност доколко инвеститорите в Турция могат да бъдат спокойни, а средата предвидима.
Решението на правителството удря тежко и взаимоотношенията с потенциалните инвеститори от Азия, на които Анкара силно разчита.
Засега от Koc Holding и UEM, които притежават по 40% от холдинга отказват коментар. Не пожела да коментира ситуацията и турската група за частен капитал Gozde, която държи останалите 20 на сто от консорциума.
Отмяната на сделката идва в твърде деликатен момент – предстои обявяването на търг за изграждането и управлението на най-голямото летище в света – новото летище край Истанбул. Правителството е планирало и много други амбициозни инфраструктурни проекти, чиато реализация е посатвена на карта.