Едва ли има голяма световна пивоварна, която може да си позволи да игнорира азиатския пазар.
Вторият по големина производител на бира в света SABMiller прониква все по-дълбоко на нарастващия китайски пазар. Международна група съобщи във вторник, че чрез съвместно предприятие ще изкупи от конкурента си Kingway седем пивоварни. Заедно със своя партньор China Resources SABMiller ще вложи общо до 636 милиона евро в сделката. От придобитите пивоварни четири са в провинция Гуандун, където пазарът на бира се разраства най-бързо от всички китайски провинции.
Азия в момента е много атрактивен пазар за производителите на бира. Оценяваният на около 190 млрд. евро пазар расте двойно по-силно от всички останали, което води до нарастваща конкуренция. За тази година анализатори очакват нови сливания и придобивания в региона.
SABMiller има в портфолиото си над 200 марки бира, сред които са Pilsner Urquell, Miller Lite, Grolsch и Peroni, а от 2011 г. и Foster's. Придобиването на австралийския бранд струваше на концерна 10,5 млрд. австралийски долара (8,5 млрд. евро).
Пивоварната компания прави около 70 на сто от печалбата си на растящи пазари, като Латинска Америка и Китай.
преди 11 години Трудно ще ни бъде ако реши и България да участва с наш бранд бира.За виното как стоят нещата:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар