Базираната в столицата на Обединените арабски емирства Абу Даби авиокомпания Etihad Airways, която е и спонсор на английския футболен клуб Манчестър Сити, утрои нетната си печалба за 2012 г. до 42 млн. долара, съобщи ВВС.
Приходите на компанията са скочили със 17% до 4,8 млрд. долара, след като за първи път броят на превозените пътници е надхвърлил 10 млн. души.
Etihad Airways притежава дялове в Air Seychelles, Air Berlin, Virgin Australia и Aer Lingus, които са осигурили 19% от приходите ѝ.
Главният изпълнителен директор на авиокомпанията Джеймс Хоугън потвърди пред ВВС, че тя „преценява“ дали да закупи дял и във втория по пазарна капитализация индийски въздушен превозвач Jet Airways, след като правителството на страната облекчи правилата за управление на преките чуждестранни инвестиции.
„Индия е огромен пазар“, каза Хоугън. „През миналата седмица бях там и преценяваме дали това е вярната възможност да се възползваме от възходящото си движение“, добави той.
Националният превозвач на ОАЕ увеличи въздухоплавателната си флотилия с 6 нови самолета през 2012 г., с което общият им брой достигна 70, и планира да получи още 14 през 2013 г.
Хоугън посочи, че поръчката на 41 самолета от модела 787 Dreamliner на Boeing не е под заплаха след проблемите с акумулаторите на модела напоследък. „Моделът ще се окаже страхотна машина“, заяви той пред националната радиостанция Radio 5 live на британската агенция.
През миналата година компанията стартира полети до 6 нови точки на планетата – Триполи, Шанхай, Найроби, Лагос, Ахмедабад и Басра.
„Това бе ключова година за Etihad Airways“, смята Хоугън. „Постигнахме по-добра нетна печалба, за втора поредна година сме с положителен баланс, а това е забележително постижение, като се има предвид младостта, амбициозния растеж и продължаващите инвестиции, направени от тази авиокомпания в предизвикателна световна икономическа обстановка“, подчерта той.
Междувременно японската авиокомпания Japan Airlines повиши прогнозата си за печалба за годината въпреки спада на резултатите ѝ за 9-месечието и отказа от полети с модела Dreamliner. Компанията прогнозира нетна печалба от 163 млрд. йени (1,8 млрд. долара) за финансовата година, приключваща на 31 март, докато досегашната прогноза бе за печалба от 140 млрд. йени.
От японския въздушен превозвач обявиха, че търсенето на туристически полети в Европа, Северна Америка и Югоизточна Азия ще помогне да бъде компенсирано всяко влияние на отказа от полети с модела Dreamliner.
През миналата седмица конкурентите ѝ от All Nippon Airways, с чийто самолет се случи единият от инцидентите със запалването на акумулатор на самолет от посочения модел, предупредиха, че очакват загубите им откази от полети с него да достигнат 1,4 млрд. йени.
Макар да са налице опасения от влиянието на отказа от полети със самолетите Boeing 787 от миналия месец, бизнесът остава силен“, изтъкнаха от Japan Airlines. „Различни мерки, включително нови продукти и услуги, които бяха стабилно популяризирани, също се очаква да повишат приходите“, добавиха оттам.
От авиокомпанията се надяват мерките за свиване на разходите също да окажат положителен ефект върху годишната печалба.
За 9-те месеца между април и декември тя отчита спад на печалбата с 5,6% до 140,6 млрд. йени.
преди 11 години Не те разбрах. Как точно са клекнали Емирейтс? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Като почнат да си плащат горивото ще клекнат като Emirates! отговор Сигнализирай за неуместен коментар