IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китай ще се трансформира от експортна към потребителска икономика до 10 години

Това вече се случва, констатира най-голямата компания в света за морски товарни превози, която разширява местната си инфраструктура

17:10 | 12.11.12 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Нилс Смедагаард Андерсен. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Нилс Смедагаард Андерсен. Снимка: Архив Ройтерс

Датският концерн A.P. Moeller-Maersk A/S, който е собственик на най-голямата компания в света за товарни морски превози, залага, че Китай само за 10 години ще се превърне в потребителска икономика от настоящата, чийто ръст се дължи основно на износа, пише Bloomberg, като се позова на главния изпълнителен директор на компания Нилс Смедегаард Андерсен.

„Инвестираме в китайската ни структура, докато изграждаме там голяма организация, така че да бъдем готови да помогнем на клиентите, които искат да изнасят за Китай“, каза Андерсен в телефонно интервю. „Ще има много положителен ефект за нас – а вероятно и за останалия свят – ако Китай успее в това направление“, смята той.

По думите му тенденцията вече може да бъде набелязана, тъй като в компанията наблюдават нарастващия китайски внос. „Така че това вече се случва“, подчертава мениджърът.

„До около 10 години мисля, че ще можем да достигнем ниво, при което ще има по-голям баланс между превозваните стоки от и към Китай“, твърди Андерсен.

Засега обаче подразделението за морски превози Maersk Line, коeто държи дял от 15% от пазара, продължава да връща празни контейнери в Китай, тъй като износът надхвърля вноса.

Според мениджъра страната ще успее да поддържа добро ниво на икономически растеж и през 2013 г. „Мнозина очакват ръст от 8% или малко по-малко. В краткосрочен план китайската икономика може да се разширява с над 8%“, добавя той.

Докато износът от Китай продължава да изпреварва вноса, нивото на икономически ръст на страната ще има ограничено влияние върху печалбата на Maersk от товарните морски превози, отбеляза Андерсен. „Ако китайската икономика се разширява, но европейските потребители не харчат, това няма да доведе до повече превози по море“, категоричен е той.

Maersk Line понижи оценката си за световното търсене на контейнерни превози през 2012 г. до ръст от 3% при предвиждане за 4% през август, тъй като потреблението в Европа продължава да намалява. От подразделението за морски превози запазиха прогноза за „умерена“ печалба догодина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:54 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още