Дори компаниите с пряка връзка с потребителите са изправени пред затруднения въпреки факта, че продажбите на дребно се оказаха устойчиви, нараствайки с 14,4% през първата половина на годината.
Suning Appliance, една от най-големите китайските вериги магазини за електроника, предупреди, че печалбата ѝ за първото полугодие ще се свие с до 30%, докато основните им конкуренти от Gome обявиха, че вероятно ще регистрира нетна загуба, а според двете компании продажбите са били слаби.
Забавянето на икономиката означава разочароващ брой пътници за най-големите авиокомпании в страната - Air China предупреди, че печалбата за първата половина на годината ще се свие с над 50%.
Компаниите за спортно облекло се оплакаха от огромен ръст на запасите в целия бранш. Peak Sports Products публикува предупреждение за годишната си печалба, докато Li Ning уволни главния си изпълнителен директор с надеждата да бъде разработен нов бизнес модел.
Освен за натрупването на запаси – нещо, което се случва традиционно, когато икономиката се забавя – Уей смята, че и вината за намаляващите печалби трябва да бъде стоварена върху правителството. „Разликата между ръста на печалбите и ръста на данъците сега е най-голямата изобщо“, подчерта тя, добавяйки, че правителството е действало слабо в посока на облекчаване на данъчното бреме и би могло да направи доста повече.
В краткосрочен план обещанието на Пекин да увеличи инвестиционните разходи може да осигури облекчение за компаниите, които се облагодетелстват пряко от тази щедрост.
Четвъртият по пазарна капитализация производител на оборудване за телекомуникационни мрежи ZTE предупреди, че печалбата за първото полугодие ще се срине с 80% на годишна база. Сред причините от компанията посочиха и отлагането на търгове в Китай.
„Големите поръчки от държавните оператори винаги са били ключа към бързия растеж“, заяви мениджър от бранша, пожелал да остане анонимен, тъй като коментира конкурентна компания.
Анализатори на Citigroup твърдят, че настоящият отчетен сезон вероятно ще представи повече пропуснати цели, отколкото надхвърлени, но че едно възстановяване на предишните нива на икономически растеж през втората половина на годината ще помогне и за скок в печалбите на компаниите.
Същевременно шепа компании успяват да преодолеят насрещните ветрове. Например Baidu, най-голямата онлайн търсачка по приходи в страната, не се поддаде на относително слабия китайски рекламен пазар, обявявайки ръст на нетната печалба през второто тримесечие от почти 70% благодарение на доминиращата си позиция от над 3 тримесечия на вътрешния пазар.