Съюзът Renault-Nissan, създаден през 1999 г. като партньорско обединение на френския и японския автопроизводители, през 2011 г. е продал 8,03 млн. автомобила, съобщи на провеждащото се в Детройт Северноамериканско международно автошоу главният изпълнителен директор на съюза Карлос Гон, цитиран от Ройтерс.
Гон уточни, че продажбите на Renault са 2,72 млн., а Nissan е реализирал рекордните 4,67 млн. автомобила. 638 000 пък са продадените автомобили от руския партньор в съюза АвтоВаз.
През 2010 г. компаниите от съюза са доставили на клиентите си 7,28 млн. автомобила. Renault е постигнала ръст от 4,6% в продажбите, докато за Nissan показателят е 14,4%.
„Въпреки много сложната година за автомобилната индустрия, белязана със земетресението и вълните-цунами от 11 март, октомврийското наводнение в Тайланд, неочаквания ръст на курса на йената и проблемите в държавите от еврозоната, съюзът достигна ръст на продажбите от 10,3%“, посочи Гон.
Той прогнозира ръст на търсенето на автомобили в световен мащаб през тази година с изключение на европейския пазар, където се очаква спад от 3%.
Главният изпълнителен директор на съюза съобщи също, че скоро Renault ще стартира производство в Китай - „най-големия автомобилен пазар в света“. По думите му в това си начинание френската компания ще се облегне на опита на Nissan.