Растящият апетит на Азия за пица и чийзбургери помага на износа на сирене от САЩ, но и доста вдига разходите на производителите, което води и до ръст в цените, пише Bloomberg.
Цените на едро на сиренето чедар са се покачили с 49% тази година. Въпреки това доставките от САЩ за Азия са скочили почти двойно през първите четири месеца на годината в сравнение със същия период година по-рано, сочат данни на американската агенция за експорт на млечни продукти.
Още през 2010 г. износът на американско сирене беше рекорден - 173 531 тона, сочат данните. Като се има предвид увеличението на износа от началото на годината, към 31 декември вероятно числото ще е още по-високо, смятат от агенцията.
Статистиката на ведомството показва, че най-големият вносител на американско сирене е Южна Корея. Доставките за страната са се утроили за посочения период, докато за Китай са били двойно по-високи.
Бумът в търсенето на сирене доведе до ръст в цените на млякото до четиригодишен връх през тази седмица. Това на свой ред значително увеличава разходите на Kraft Foods – вторият най-голям производител на храни в света.
Компанията е американският топ производител на сирене. Заради скъпото мляко тя прехвърли част от тежестта на потребителите. Говорителят на Kraft Джон Симли коментира, че по-голямата част от приходите на концерна от продажби на сирене за първото тримесечие са дошли от по-високите цени.
Общото завишаване на търсенето на храни в глобален план ще увеличи селскостопанския износ на САЩ до рекордните 137 милиарда долара през тази фискална година, която приключва на 30 септември, изчисляват от правителството.
Джон Спейнауър, брокер в Rice Dairy LLC, коменитра, че азиатците традиционно не са големи консуматори на сирене, но това се променя. McDonald’s, например, планират да разширят веригата си в Китай с над 200 заведения, докато в края на миналата година те бяха близо 1 300. „Това са доста чийзбургери“, заключава в шеговит тон Спейнауър.