Високоскоростен влак на стойност 221 млрд. юана (34 млрд. долара), който ще свързва най-големите градове в Китай за по-малко от пет часа, ще бъде пуснат в края на този месец, съобщи Bloomberg.
Очаква се той да превозва 80 млн. пътници годишно и сериозно да конкурира китайските авиолинии, които имат закъснения на поне един от всеки четири полета в страната.
1318-километровият маршрут на сребристата композиция на сини ивици, построена от пекинската компания CSR Corp., ще започва от южната гара в столицата на около 6 км от площад Тиенанмън и ще свършва на гара Хунцяо в Шанхай, която се намира до летището за вътрешни полети. Скоростта й ще достига 300 км/ч. Влакът вече е преминал предварителни тестове и отговаря на стандартите да се движи със скорост до 350 км/ч. На денонощие той ще прави по около 90 курса.
Цената на билет за втора класа от Пекин до Шанхай вероятно ще е между 600 и 650 юана (92-100 долара), според Джао Дзиен, професор в университета Дзяотун в Пекин. Цената на еднопосочен билет с China Eastern Airlines Corp. по същата дестинация към 30 юни бе 640 юана (98 долара), по данни на туристическата агенция Ctrip.com International Ltd.
Министерството на железопътната инфраструктура отказа да коментира цените, разписанията и целевите резултати за влака стрела.
Съоръжението е ключов елемент от китайски проект на стойност 2 трлн. юана (308 млрд. долара) за изграждане на високоскоростни железници. Страната, която вече има най-голямата високоскоростна железопътна мрежа в света, планира да разполага с 16 хил. км високоскоростни железопътни линии до 2015 г., съобщи през януари министерството на железопътната инфраструктура, което управлява повечето пътнически железници в Китай.
Към края на миналата година в експлоатация бяха пет влакове стрела. Министерството обяви, че възнамерява да намали средната им скорост на движение от 350 км/ч до 300 км/ч от 1 юли, за да понижи оперативните разходи и цените на билетите. Опитът да се засилят продажбите дойде след загуба от 3,76 млрд. юана (474 млн. долара) за първото тримесечие.
Министерството е изправено пред "дългова криза", ако не успее да изпълни прогнозите си за броя на пътниците до 2015 г., предупреждава професор Джао. Според него новата линия между Пекин и Шанхай едва ли ще превози повече от 30 милиона пътници през първата си година. Поради строителните разходи за правителството ще е "много трудно" да намали цените на билетите, за да привлече повече пътници, обяснява професор Джао.
В същото време най-голямата авиокомпания в Шанхай China Eastern очаква новият влак да засегне 10 от маршрутите й от летище Хунцяо, включително полетите до Пекин, Тиендзин, Дзинан и Сюджоу.
“Авиокомпаниите ще трябва да използват по-малки самолети или да предлагат по-добри цени”, прогнозира Ли Лей, анализатор в компанията China Securities.
преди 13 години Така е! Може да не стигнем скоро до откриване на високоскоростни жп линии, но поне магистралите да си направи като останалия свят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Кога ли Американците ще стигнат Китайците, че и задминат дори.....М даа, който има правилно виждане за бъдещето ще има и прогрес, за който "казаното за политическата програма на ГЕРБ" е без значение, ще има проблеми и главоболия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Китайците строят, а Европейците се насочват защото вече са си построили магистралите!Ние ще строим магистрали, защото когато е трябвало да ги строим сме спали! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години МдааКитайците строят скоростни влакове, европейците и те се усетиха и се насочват натам.Само наш бат Бойко магистрали сънува и лентички реже. отговор Сигнализирай за неуместен коментар