Най-големият производител на автомобили в света – Toyota Motors, може да мине на трето място след General Motors и Volkswagen заради припородните бедствия и ядрената криза в Япония, които намалиха местното производство с почти две трети само през март, предаде Ройтерс.
Недостигът на части след опустошителното земетресение и вълната цунами от 11 март нарушиха веригата на доставки в японския автомобилен сектор, а аварията в голяма ядрена централа наруши доставките на електричество.
Представителите на Toyota в Бразилия и Аржентина съобщиха, че намаляват производството за три дни в два завода за сглобяване на автомобили, тъй като не са получили достатъчно
части от Япония, съобщи Асошиейтед прес.
В бразилския завод на компания в град Индаятуба, където се сглобява седан Corolla, ще спре производството днес и през два дни от май.
В завода в аржентинския град Сарате, в който се произвеждат пикапите Hilux и автомобили с висока проходимост, ще бъде спряна втората смяна за три дни през май.
Общо в Бразилия и Аржентина за Тойота работят 7100 души.
Индийското подразделение на Honda намалява наполовина производството си също заради недостиг на части. От май заводът на Хонда край Делхи ще работи само на една смяна. Компанията се надява да възобнови пълното си производство след юли. Фабриката може да произвежда 100 000 автомобила годишно.
Международната рейтингова агенция Standards & Poor's понижи вчера прогнозата си за
кредитния рейтинг на японските автомобилостроителни концерни Toyota, Honda и Nissan с една степен до "негативна".
"Сегашното понижение на кредитната перспектива на трите компании отразява мнението ни, че свиването на производството ще има дългосрочни последици и ще се изрази в загуба на части от пазарния дял", отбелязаха анализатори на агенцията.