Японската автомобилна компания Nissan Motor съобщи, че е продала рекордните 4,08 млн. автомобила в световен мащаб през 2010 г.
Увеличението от 21,5% на годишна база е подкрепено от силния ръст на продажбите в Китай, предава DPA.
За първи път покупките на автомобили на Nissan в Китай са надминали 1 млн. в рамките на година, като достигат 1,02 млн., което е увеличение от 35,5% на годишна база.
По този начин Китай става най-големият пазар за Nissan, като изпреварва САЩ, където са продадени 908 570 автомобила на японската компания през миналата година.
Продажбите на Nissan извън Япония са нараснали средно с 24,5% на годишна база до 3,44 млн. превозни средства, като силен ръст се отчита не само в Китай, но и в САЩ и Европа.
На вътрешния пазар обаче продажбите нарастват по-умерено със 7,7% на годишна база до малко над 645 хил. автомобила.
От Nissan съобщават още, че произведените в чужбина автомобили са се увеличили с 41,8% на годишна база до 2,92 млн., което също е рекордно висока стойност.
Друга японска автомобилна компания – Toyota, запази лидерската си позиция на автомобилния пазар в света през 2010 година с увеличение на продажбите си с 8% на годишна база до 8,42 млн. автомобила. На второ място се нарежда американския автомобилопроизводител General Motors със скок от 12,2% на годишна база до 8,39 млн. автомобила.