Властите в Пекин, чийто трафик се оценява като най-тежкият в света, смятат да се опитат да намалят задръстванията, като предлагат за обществено ползване велосипеди, изградят тунели и евентуално наложат такси за шофиране в някои части на китайската столица, предаде Bloomberg.
Сред останалите предложения за намаляване на трафика, които общинските власти са публикували онлайн, са налагане на ограничения за броя на правителствените коли и строителството на допълнителни линии на метрото. Жителите на града ще могат да коментират онлайн предложенията.
Данъчните облекчения и правителствените субсидии за покупка на автомобил доведоха до ръст в броя на шофьорите и съответно - на трафика, като Китай задмина САЩ и стана най-големият автомобилен пазар в света миналата година.
През ноември продажбите на нови коли нараснаха с 29,3% на годишна база.
Само в Пекин през първата седмица на декември са били продадени над 20 хил. превозни средства спрямо около 9000 продадени автомобила за същия период на миналата година. В китайската столица са регистрирани над 4,7 млн. коли, а към 5 декември шофьорска книжка в мегаполиса са имали над 6,2 млн. човека.
Световно проучване на IBM, проведено през април и май сред шофьори, определи Пекин и Мексико Сити като градовете с най-лош трафик в света.
Предприетите досега мерки на пекинските власти за борба с трафика включват забрана на движението на автомобили в определени дни в зависимост от регистрационния номер. Общината си е поставила за цел до 2015 г. с градски транспорт да се осъществяват половината от пътуванията в града.
Плановете на властите са да предложат на разположение на пътуващите всеки ден за работа 50 хил. велосипеда, достъпни от 1000 места в града.
Шанхай, който е най-богатият град в страната, от 1986 г. контролира броя на превозните средства, като продава ограничен брой регистрации на автомобили всеки месец на търг.