Много скоро повечето руски летища може да се превърнат в музеи на авиацията – почти буквално. Така например поради санкциите на ЕС и САЩ Русия реши да върне в небето старите неефективни съветски пътнически самолети Ил-86.
Три такива самолета ще бъдат предоставени на частната руска авиокомпания S7 Airlines (Сибир), заяви руският министър на транспорта Виталий Савелиев. На превозвача ще бъдат доставени още два товарни самолета Ил-96, пише Avianews.com.
Самата S7 Airlines все още не е коментирала съобщението. През 2008 г. S7 Airlines се отказа да използва всички самолети от съветската епоха и премина изцяло към самолети Airbus, Boeing и Embraer, произведени на Запад.
„Самолетите западно производство, които не бъдат върнати на лизингодателите, ще бъдат приземени през следващите месеци поради липса на резервни части. Това няма да се случи, ако авиокомпанията установи незаконна доставка на фалшиви части", пише Avianews.
Заради санкциите срещу Русия руските авиокомпании са заплашени от загуба на стотици самолети. Досега лизингодателите са поискали връщането на повече от 500 самолета, съобщи Виталий Савелиев в сряда пред Съвета на федерацията, цитиран от агенция „Интерфакс“. Другият вариант е закупуването на самолетите наведнъж, което би струвало 20 млрд. долара. „Това е много висока сума", казва Савелиев. По данни на министерството в момента Русия разполага с около 1300 самолета.
ЕС нареди договорите за лизинг с руските авиокомпании да бъдат прекратени до края на март заради агресивната война на Русия срещу Украйна. Освен това на Русия вече не се разрешава да получава пътнически самолети и резервни части. Освен това въздухоплавателните средства може вече да не се поддържат и застраховат. Много руски авиокомпании, включително държавната "Аерофлот", разчитат почти изцяло на самолети Airbus и Boeing.
След пълномащабното нахлуване на Русия в Украйна Европейският съюз и САЩ наложиха санкции на страната агресор. Поради тази причина на руските компании вече е забранено да получават резервни части за самолети, произведени в чужбина. Достъпът до техническата им документация също е забранен.
В сряда Савелиев призна, че Русия вече е загубила 78 самолета заради санкциите. Самолетите са конфискувани в чужбина и не може да бъдат върнати обратно. Поради риска от конфискация много от лизингованите самолети са били докарани в Русия.
В отговор на санкциите президентът Владимир Путин постанови, че местните авиокомпании могат да регистрират в бъдеще своите лизинговани чуждестранни самолети в Русия. Това означава, че държавната компания „Аерофлот" и други компании могат да продължат да използват флота си по вътрешни маршрути. По отношение на поддръжката на машините Русия възнамерява да следва опита на Иран в подобна ситуация. Това е логично - санкциите срещу Русия се основават на наказателните мерки срещу Иран заради неговата ядрена и ракетна програма.
преди 2 години Най-добрите от старите рашки, дето от 15 години самите *** не смеят да ги ползват :) Точно щото са двуплощници система Пе2 хахахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Руснаците произвеждаха самолети преди, ще произвеждат пак и то по-добри от старите. Да видим обаче Боинг и Еърбъс какво ще произвеждат, ако Русия им спре суровините. Полудървени двуплощници като тия отпреди 100 години? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години И до всеки експонат ще сложат табелка с името на фалиралия лизинготател, застраховател, собственик? :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар