IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Най-големият търговец на алкохол в Русия се запътва към IPO за 13 млрд. долара

Това би било най-голямото първично публично предлагане на борсата в Москва от 2013 г. насам

15:37 | 03.11.21 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Руската компания Mercury Retail Holding, която контролира най-големите вериги търговци на алкохол на дребно в страната, иска да привлече 1,3 млрд. долара в първично публично предлагане (IPO), което би било най-голямото за борсата в Москва от 2013 г. насам, съобщава Bloomberg.

Холдингът, който управлява над 14 хил. магазина за продажба на алкохол, цигари и храни под брандовете Krasnoe & Beloe и Bristol, обяви в сряда, че ценовият диапазон на предлагането ще бъде между 6 и 6,50 долара на глобална депозитарна разписка. Това би оценило компанията на 13 млрд. долара.

„Гордеем се с нашия бизнес модел и с нетърпение очакваме да го представим на международните и руски инвеститори“, коментира председателят на Mercury Retail Игор Кесаев в изявление. „Вярваме, че ще оценят уникалната комбинация от стабилен растеж и рентабилност, огромни пазарни възможности и потенциал за развитие и привлекателна политика за дивиденти на Mercury Retail”, посочи той.

Набирането на средства започва в сряда и се очаква да продължи до или около 9 ноември. Русия чества национални празници на 4 и 5 ноември.

Дори в долния край на ценовия диапазон успешно пласиране ще доведе до най-голямото първично публично предлагане на борсата в Москва от продажбата на дялове за 1,3 млрд. долара на Alrosa през 2013 г. Това би направило Mercury Retail най-големият руски търговец на храни по пазарна капитализация, изпреварвайки Magnit и X5 Retail Group.

Руските компании са привлекли над 3 млрд. долара в IPO-та на различни борси през 2021 г. - най-голямата сума от 2011 г. насам, сочат данни, събрани от Bloomberg.

Сравнимите продажби на Mercury Retail за третото тримесечие са се увеличили с 14% на годишна база. Компанията държи над половината от приходите на руските търговци на алкохол, посочва Infoline.

Mercury цели да плаща тримесечни дивиденти с целеви коефициент на изплащане от поне 50% от нетната печалба, заяви тя по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:52 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още