Руската компания Mercury Retail Holding, която контролира най-големите вериги търговци на алкохол на дребно в страната, иска да привлече 1,3 млрд. долара в първично публично предлагане (IPO), което би било най-голямото за борсата в Москва от 2013 г. насам, съобщава Bloomberg.
Холдингът, който управлява над 14 хил. магазина за продажба на алкохол, цигари и храни под брандовете Krasnoe & Beloe и Bristol, обяви в сряда, че ценовият диапазон на предлагането ще бъде между 6 и 6,50 долара на глобална депозитарна разписка. Това би оценило компанията на 13 млрд. долара.
„Гордеем се с нашия бизнес модел и с нетърпение очакваме да го представим на международните и руски инвеститори“, коментира председателят на Mercury Retail Игор Кесаев в изявление. „Вярваме, че ще оценят уникалната комбинация от стабилен растеж и рентабилност, огромни пазарни възможности и потенциал за развитие и привлекателна политика за дивиденти на Mercury Retail”, посочи той.
Набирането на средства започва в сряда и се очаква да продължи до или около 9 ноември. Русия чества национални празници на 4 и 5 ноември.
Дори в долния край на ценовия диапазон успешно пласиране ще доведе до най-голямото първично публично предлагане на борсата в Москва от продажбата на дялове за 1,3 млрд. долара на Alrosa през 2013 г. Това би направило Mercury Retail най-големият руски търговец на храни по пазарна капитализация, изпреварвайки Magnit и X5 Retail Group.
Руските компании са привлекли над 3 млрд. долара в IPO-та на различни борси през 2021 г. - най-голямата сума от 2011 г. насам, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Сравнимите продажби на Mercury Retail за третото тримесечие са се увеличили с 14% на годишна база. Компанията държи над половината от приходите на руските търговци на алкохол, посочва Infoline.
Mercury цели да плаща тримесечни дивиденти с целеви коефициент на изплащане от поне 50% от нетната печалба, заяви тя по-рано.