IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Чехия ще поиска големи промени в "зелената сделка" на ЕС

Прага не е съгласна с идеята за забрана на двигателите с вътрешно горене, която ще засегне сериозно зависимата ѝ от автомобилопроизводството икономика

16:33 | 22.09.21 г. 6
<p>
	Премиерът на Чехия Андрей Бабиш. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Премиерът на Чехия Андрей Бабиш. Снимка: архив Ройтерс

Чехия ще поиска големи промени в плана на Европейския съюз за намаляване на въглеродните емисии, тъй като настоящото предложение ще навреди на ключовата автомобилна индустрия, коментира премиерът на страната Андрей Бабиш.

Предложената забрана за двигатели с вътрешно горене до 2035 г. е „глупост“ и лидерите на страните членки ще имат труден дебат по пакета за климата, посочва Бабиш в онлайн дебат с лидерите на опозицията преди изборите, които ще се проведат през следващия месец.

„Убеден съм, че трябва да се промени значително“, коментира той. „Това унищожава производителите на автомобили и ние сме против това предложение. Следващото правителство ще трябва да се справи с това, защото не можем да диктуваме на хората какви автомобили трябва да купуват“, казва още премиерът на Чехия.

Предложението за забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене през следващото десетилетие е част от амбициозния план за климата, който ЕС прие през юни, за да трансформира своята икономика. Сега се очакват години на тежки преговори преди страните членки на блока да превърнат плана в реалност.

Борбата за електрическите превозни средства се превърна в притеснение за Чехия, където автомобилното производство съставлява повече от една четвърт от промишленото производство и дава работа на почти 700 хил. души пряко и косвено.

Не за първи път Бабиш, медиен, селскостопански и химически магнат, изразява загриженост относно целите на ЕС за намаляване на въглерода.

Той твърди, че това ще застраши конкурентоспособността на силно индустриализираната и силно използваща въглища икономика на Чехия, като обеща да направи въпроса с автомобилната индустрия приоритет, след като поеме ротационното председателство на ЕС през втората половина на 2022 г.

Партията ANO на Бабиш постави въпроса в центъра на кампанията си преди изборите в началото на октомври. ANO води в социологическите проучвания, като се възстанови след спадането на популярността на Бабиш и партията му заради коронакризата и високата смъртност в страната.

Чешкият премиер казва също, че въглеродните кредити трябва да имат фиксирани цени и не трябва да се търгуват като стока на пазарите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:01 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 3 rate down comment 0
Императорът
преди 3 години
След предишната сурова зима и хладното (навсякъде освен по Средиземноморието) лято, днес вече вали и сняг в планините - в последният астрономически ЛЕТЕН ден, за какво "глобално затопляне" изобщо говорим? Че то вече зимата започва, май сме на път да прескочим есента. Явно идва сурова зима, а като добавим очертаващата се енергийна катастрофа - в един момент зеленашите просто ще бъдат бесени по стълбовете !!! Европейската комисия е в ролята на оня моряк от Титаник, носещ самотна вахта на кърмата, който не е преставал гневно да звъни по телефона в кухнята да пита къде му е вечерята... в момент когато корабът вече е потъвал и кухнята е била на пет метра под водата !!! За тоя моряк се сетили чак когато той звъннал в командната кабина да пита учудено: "Абе вие знаете ли, че някакви лодки плават край корабът?"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 0
dakl
преди 3 години
Че от така наречената зелена сделка на ЕС много неща ще се променят е почти сигурно , а ако не се променят , просто едва ли ще продължи да съществува ЕС в сегашния си вид . В случая е меродавно възклицанието на бившия американски президинт Бил Клинтън, който при подобна дилема бе реагирал .....икономиката ***...!!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 0
evlogi
преди 3 години
Между другото, тези дизели ако си спомняте ги наложиха в Европа същите тези де***били от Брюксел, щото били емитирали по-малко въглероден двуокис...Подобни неудачни решения с първоизточник ЕК , които никак не са малко,ме карат да се съмнявам и доколко устойчива и правилна е и сегашната им политика а и въпросната им Зелена сделка, и доколко изобщо ще се окаже Зелена...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 0
evlogi
преди 3 години
Нация със самочувствие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 0
serafima
преди 3 години
Това със сигурност е така, както казвате. Но и в този вид зелената сделка има МНОГО недостатъци като идея и финансово непокритие. Този проект според мене е равностоен на онзи за фонда за инвестиции, който въведе Юнкер при постъпване на длъжността председател на ЕК. Някои помнят бледите му резултати. Сега това е реверанс към г-жа Урсула фон Лайен. Проектът се нуждае от сериозна работа преди да се пристъпи към изпълнение. Не може да стане от днес за утре, както и на мене ми се иска. В този смисъл разбирам Кирил Петков като защити миньорите с отлагане на закриването.И нещо друго - Чехия има гръбнак, има достойнство, кураж и се опъва на решения, които не са добри за нея. НАС боко ни научи (а пък и ние си го знаем) как да пълзим пред Началниците.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 2
FNM
преди 3 години
Не знам за климата коя е истината, но лично аз не мога повече да търпя сдухани канцерогенни дизели (включително шкоди) да бълват черни облаци по улиците и това да го дишат децата ни и ние.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още