Ръст на нетните приходи от международна търговска дейност до 14,24 млрд. евро отчита германското предприятие за търговия на дребно REWE Group за финансовата 2018 г. Това е увеличение от 7,1%, съобщи компанията, която управлява 15 300 магазина в 22 европейски страни.
Портфолиото ѝ включва супермаркети на марките REWE, REWE Center, REWE City, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom.
В България BILLA отчита 5,9% ръст спрямо 2017 г. Веригата има 125 магазина в 38 града, като планира да отвори нови обекти в София в Paradise Center и The Mall. Според съобщението над 34 млн. лв. ще бъдат инвестирани през 2019 г.
Ръстът на групата се дължи на три бизнес сегмента в 11 държави, допълва компанията. Търговските вериги в Австрия (BILLA, MERKUR, BIPA и ADEG) са постигнали ръст от 6,28 млрд. евро през 2017 г. до 6,39 млрд. евро през миналата година.
Приходите от търговската дейност в Централна и Източна Европа на BILLA нарастват с не по-малко от 19,1% до 3,05 млрд. eвро.
При международния дискаунтър бизнес (PENNY International) се отчита ръст от 7,5% и приходи от 4,81 млрд. евро.
В организационното звено на групата Handel International служителите са близо 91 хил. или с 9 хил. повече.
Обемът на инвестициите през 2018 г. е приблизително 630 млн. евро.
Финансовата 2018 г. беше особено удовлетворяваща за търговските вериги в Централна и Източна Европа, отчита групата. В Чехия увеличението на приходите е с 9,1%, а в Украйна с 12,2%. Следват Словакия (10,8%), Русия (7,3%) и България (5,9%). Според компанията се наблюдава устойчива положителна тенденция.
Основен принос за ръста на приходите през 2018 г. е експанзията в Литва, където миноритарният дял в търговската група IKI е прераснал в пълно консолидирано мажоритарно участие.
Като се изключи IKI Литва, търговската дейност в Централна и Източна Европа (BILLA) е нараснала с 8,6%. През 2018 г. в региона са открити 285 нови магазина BILLA (230 от които са IKI Литва) и така общият им брой вече е 916.