Българските превозвачи готвят масов протест в сърцето на Брюксел. Очаква се около 150 камиона да блокират белгийската столица на 10 януари. Причина за недоволството е новият пакет "Мобилност 1", така нареченият пакет „Макрон", който ако бъде одобрен и влезе в сила, ще засегне интересите на източноевропейските превозвачи.
„На 10 януари е гласуването в Транспортната комисия на Европейския парламент на пакет „Мобилност 1”. Организираме протеста тогава, защото сме сигурни,че голяма част от евродепутатите от други държави въобще не са запознати какво ще гласуват. Искаме да ги запознаем какви ще бъдат последствията за Източна Европа, защото за нас е недопустимо с вдигането на палец нагоре или надолу да се определят гласовете на една група в Европейския парламент”, каза изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров по Нова ТВ.
По думите му най-основният проблем в предвидения пакет е връщането на водачите и камионите в страната на регистрация.
„Няма никакъв социален ефект това за водача, т.е. ако водачът е назначен в българска транспортна фирма и се прибере в България при семейството си или е назначен в немска транспортна фирма – да се прибере в Германия”, обясни той.
Според него, ако пакетът бъде одобрен, голяма част от българските превозвачи ще се пререгистрират в други страни от ЕС.
Протестът в Брюксел ще бъде подкрепен от румънци, унгарци, поляци и литовци. От България ще тръгнат около 340 души.
Investor.bg припомня, че новите европейски правила въвеждат ограничения за кръстосаните курсове (т. нар. каботаж), налагат шофьорите да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици и обичайните седмични почивки да бъдат извън кабината. Срещу споразумението се обявиха осем европейски държави, сред които и България.
От Министерството на транспорта обещаха да подготвят законодателни предложения, които ще бъдат внесени чрез българските евродепутати.
"България ще поиска дерогация на правилото за спане в кабината до изграждането на необходимата инфраструктура", съобщи на среща с българските превозвачи в началото на декември транспортният министър Росен Желязков.
За кръстосаните операции в момента извън правилата за командироване са само правите и обратните курсове. Всички останали операции подлежат на регулацията на Директивата за командироване, което по думите му ще бъде в голяма финансова тежест.
"Нашето предложение е 72 часа в рамките на календарен месец да бъдат изключени от Директивата или не по-малко от 10 кръстосани операции", обясни тогава министърът.
За връщането на шофьора на всеки четири седмици правилото по думите му е неприложимо и несправедливо.
„Ще настояваме предприятието да удостоверява волята на водача“, разясни той българската позиция.
преди 5 години Нещо са се объркали, че Брюксел е жълтите павета :) Ще им се намести акъла, нека се пробват хахахаха, край и на дъмпинга на цени от бившите соц-републики :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар