Китай е подписал договор за проектирането на високоскоростна железопътна линия между Москва и Казан в Русия, съобщава The Wall Street Journal. Проектът е първият конкретен пример за новите бизнес начинания между двете страни, към които руските представители активно се стремят след отдалечаването на Русия от Запада.
В четвъртък руските железници са подписали с държавната железопътна компания на Китай договор за проектирането на 770 км. високоскоростна жп линия между двата руски града. През следващите две години китайската фирма ще работи заедно с две руски компании по проекта на обща стойност 20,8 млрд. рубли (383 млн. долара).
След изготвянето на плановете ще бъде обявен отделен търг за същинското построяване на железопътната връзка, която според Русия ще струва 1,06 трлн. рубли (19,5 млрд. долара). „Вероятно е“ Китай да получи и този договор, макар това да не е гарантирано, заяви президентът на руската жп компания Владимир Якунин в интервю по време на Икономическия форум в Санкт Петербург.
Крайното решение обаче ще бъде базирано не върху участие в проектирането, а върху вида финансиране, заеми и други гаранции, предлагани от участниците в търга, допълни той.
След отдалечаването си от Запада заради кризата в Украйна, Кремъл инициира нова ера на близки отношения с Китай, обръщайки се на изток в търсене на финансиране, енергия и инфраструктурни инвестиции на фона на ограничените възможности в Европа и САЩ.
По-рано тази година Москва и Пекин подписаха споразумение, според което руските компании ще получат до 25 млрд. долара финансиране от китайските банки. Миналата година, в разгара на украинската криза, президентът Владимир Путин сключи сделка за 400 млрд. долара за изграждането на газопровод за доставка на руски газ до Китай.
Изправена пред минимален достъп до заеми и нежелание сред инвеститорите на Запад, Русия трябва да развие инфраструктурата си на огромната си територия, като на много места транспортните връзки от времето на Съветския съюз са твърде овехтели.
Китай, в същото време, се опитва да продаде своите проекти за високоскоростни железници в чужбина за пръв път след построяването на много от тях в страната. Засега обаче успехът е твърде малък, като по сделките с Мексико и Тайланд има множество проблеми. Желанието на Китай да направи бизнеса си с високоскоростни жп линии международен е част по-широките дългосрочни усилия на Пекин да изнася по-висши технологии вместо промишлени стоки.
преди 9 години Приятелю докога петролната индустрия ще отговаря на търсенето ???Земята е ''топка'' в смисъл знае се колко тежи ,състав и и т.н. описал съм основното - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1566597433618485Земята е затворена система и не може да има постоянен растеж поради което сегашната ''система'' се провали - http://***.investor.bg/blogosfera/363/a/svetyt--v-recesiia-ili-v-sistemna-kriza-92906/подробно тук - http://krizata.blog.bg/history/2011/01/16/prichini-za-globalnata-ikonomicheska-kriza-obnoven-tekst.668684Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) го призна - http://***.investor.bg/analizi/91/a/oisr-ikonomicheskiiat-ryst-e-v-opasnost-196935/,и аз изследвам от кога се знае за това - отдавна и няма значение Въпроса е какво може да се направи и съм описал подробно всичко отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Върховният представител на ЕС за външната политика и сигурността Федерика Moгерини - ''Hеобходимо е да се диверсифицират не само каналите, но и източниците на енергия, посочи върховният представител за външната политика на Съюза'' - http://***.investor.bg/evropa/334/a/mogerini-es-triabva-da-ukrepi-energiinata-si-sigurnost-sled-kraia-na-iujen-potok-184885/Надявам се ,че Могерини има предвид това което пиша в коментар 6 - ЕС независим на 80% от петрола и газта ,и това е неизбежно защото свършватИ все пак трябва да се следи какви ги вършат и дали Могерини има точно това предвид - не съм и в главата да знам какво мислят макар ,че съм изпратил писма до ЕК и Европ.парламент(може да са ги прочели) и не ,че откривам топлата вода защото щом на мен ми е ясно значи и на други хора трябва да им е ясно но пиша за да е ясно на повече хора а те да информират още като геомтр.прогресия за да следим и натискаме властите да вземат правилните мерки отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години САЩ и ЕС вкарват около 45% от петрола който консумират ,и за ЕС страшно според доклада на Европейската комисия вижте и таблицата накрая за енег.ефективност - http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/energy2_bg.pdfЕдинственият изход е стратегиите които съм описал - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 Аз не си правя шега и мога да направя ЕС независим на 80% от петрола и газта ,и това е неизбежно защото свършват - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231Идеята ми е забрана на офшорки и т.н. регулации и данък лукс - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685с цел 6% бюдж.излишъци които се инвестират в енерг.ефективност ,топла вода от слънцето и т.н. това което отнема време е инфраструктурата за ел.влакове защото целият свят трябва да се свърже с линии които са електрифицирани и управлението на ел.мрежата също е много сложна тема особено когато тока идва от вятър и слънце защото не са постоянни и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Нарича се съвместен бизнес и икономическо сътрудничество. Иначе НПО проститутките вече получиха микро оргазми при мисълта, че руснаците търсели помощ от жълтата сила.Такива новини са показателни. Западния свят скоро ще се наложи да се простира според собствената си черга, тъй като зорлем насочи Русия на Изток. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Преди година-две ги махнаха и в Констанца. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това за поскъпването/изчерпването на петрола ни информират откакто се помня. По един или друг начин обаче петролната индустрия отговаря на търсенето. Има ли пазар, има и предлагане.За конкретния проект съм силно изненадан. Толкова ли руснаците не могат да се справят, че са допрели до китайците?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това е стара информацияА иначе влаковете са си най най доброто с водния транспортНо лихварите, контролират света с петрола и не дават зелена светлина на влаковете в САЩ!Всичко е на колела!В Чикаго премахват умишлено всички трамваи на времето! Тук там могат да се видят някои останки от релсите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Китай са досетливи - http://***.investor.bg/aziia/336/a/kitai-planira-izgrajdaneto-na-visokoskorostna-jp-liniia-do-vladivostok-195212/Тоест знаят прекрасно ,че след 10-15год. петрола ще поскъпне и като цяло свършва и единственият превоз на стоки и хора ще бъде ел.влакове - то и сега те са най-евтиният и екологичен транспорт НО СЛЕД 20 год. ЩЕ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ И ПРОБЛЕМА Е ИНФРАСТРУКТУРАТА Аз затова пиша отдавна - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231Идеята ми е забрана на офшорки и т.н. регулации и данък лукс - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685с цел 6% бюдж.излишъци които се инвестират в точно определени неща https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558за да се избегне и глоб.затопляне - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1494171174194445 отговор Сигнализирай за неуместен коментар