Руското правителство нареди да се увеличи уставният капитал на Руските държавни железници (РДЖ) с 50 млрд. рубли (720 млн. евро) за модернизацията на инфраструктурите на Транссибирската железница и Байкало-амурската магистрала, предадоха AFP и ТАСС.
Сумата ще бъде инжектирана под формата на увеличение на капитала на РДЖ и ще бъде отпусната от Фонда за национално благосъстояние, захранван през последните години с част от приходите от петрол.
Реконструкцията на тези прочути жп линии беше спомената за първи път още през пролетта на 2013 година и оценена тогава от премиера Дмитрий Медведев на 260 млрд. рубли (3,7 млрд. евро).
Вчера руското правителство инжектира 100 млрд. рубли (1,4 млрд. евро) в държавната банка ВТБ, за да може да финансира инфраструктурни проекти.
Трансибирската железница най-дългата железопътна линия в света и е истински инженерен шедьовър, който свързва Москва с източния град Владивосток (на границата с Китай и Северна Корея).
Железопътната линия прекосява 7 часови зони, които покриват 9 289 км. Тя осигурява транспорт от единия край на страната до другия по дължина и играе много важна роля в икономиката на Русия. Маршрутът прекосява цял Сибир и стига до Тихия океан. Линията е била построена в периода 1891-1903 г. с цел да се осигури по-добра отбрана на руските тихоокеански територии.
В момента този маршрут е един от най-лесните, евтини и удобни за туристите, преминаващи през тази огромна страна. Влакът пътува 15 дни, като минава през живописни места. Между месеците май и септември на борда му се предлага изхранване от типа all inclusive, като билетът в купе за двама струва 15 000 долара.