Най-голямата руска интернет-компания Yandex, която през тази седмица проведе първично листване на американската борса Nasdaq, реализира в пълна степен опцията за преразпределяне на 5,201 млн. акции от клас „А“ между организаторите на нейното IPO. По този начин компанията е генерирала допълнителни 1,435 млрд. долара, се посочва в съобщение на компанията, цитирано от РИА „Новости“.
Публичното предлагане на акциите на Yandex е първото руско IPO на борсата Nasdaq за последните 5 години. Организатори бяха Morgan Stanley, Deutsche Bank и Goldman Sachs.
Във вторник компанията обяви, че цената на нейните акции от клас „А“ в рамките на публичното предлагане е определена на 25 долара за един брой – горната граница на предварително определения диапазон от 24-25 долара за акция.
В рамките на преразпределянето компанията предложи за продажба 1,540 млн. нови акции, а старите акционери предложиха още 3,677 млн. След изваждането на комисионите и други разходи печалбата на Yandex от предлаганети ще бъде 399 млн. долара.
На 28 април холдингът Yandex N.V. обяви намерението си да извърши IPO на Nasdaq. Компанията предложи за продажба 15,4 млн. акции, а нейни акционери – общо около 36,8 млн. акции. Освен това Yandex и продаващите акционери предоставиха на организаторите на предлагането 30-дневна опция за преразпределяне на още 5,2 млн. акции.
Делът на компанията на руския пазар на търсачки през декември 2010 г. по данни на LiveInternet е била 64,1%.
Чистата печалба на компанията през 2010 г. според US GAAP е била 3,817 млрд. рубли (малко под 140 млн. долара), което е 1,9 пъти повече от същия показател за 2009 г. През първото тримесечие на тази година чистата печалба е нараснала с 61,7% спрямо същия период на предходната година до 820 млн. рубли (под 30 млн. долара).