Датската пивоварна компания Carlsberg A/S заяви, че възстановяване на търсенето в Източна Европа е помогнало печалбата на компанията за първото тримесечие да нарасне с 38%, предаде Ройтерс.
Резултатите на компанията съвпаднаха с прогнозите, след като най-големият й пазар – Русия, възстанови ръста и очакванията са обемът на реализираната бира там да се повиши с между 2 и 4% тази година.
„Виждаме, че руската икономика и руските потребители се справят все по-добре и това е положително за нашия бизнес“, коментира главният изпълнителен директор Йорген Бул Расмусен.
„От средата на 2010 г. започнахме да отчитаме подобрение в руската икономика. Руските потребители са готови да харчат отново. Русия се възстанови много по-бързо от икономическата криза от Западна Европа.“
Руският пазар, който формира около 40% от общия обем продажби на бира на Carlsberg, е нараснал с около 1% през първото тримесечие. Северна и Западна Европа формират около 40% от общите продажби, а Азия - 20%.
Миналия месец от холандския конкурент на компанията Heineken NV също отчетоха възстановяване на потреблението на бира в Русия спрямо година по-рано.
Оперативната печалба на Carlsberg за първото тримесечие се повишава до 1 млрд. датски крони (187 млн. долара), в синхрон с очакванията на анализатори за 1,01 млрд.
Продажбите нарастват с 14% до 12,5 млрд. крони спрямо очаквания за 12,3 млрд.