Нежеланието на много потребители да харчат и нарастващите разходи не са оставили досега почти никакви следи върху новака в DAX от Хамбург Beiersdorf. Докато търговците на дребно страдат от висока инфлация и затруднения в доставките, производителят на Nivea постигна двуцифрен ръст на продажбите и печалбата през първата половина на годината и потвърди целите си.
През първата половина на годината компанията увеличава органичните си приходи с 10,5% на годишна база до почти 4,5 милиарда евро. Преди лихви и данъци Beiersdorf генерира печалба (Ebit) в размер на 710 млн. евро - с 19,3% повече, отколкото през първата половина на 2021 г., съобщи компанията, цитирана от Handelsblatt.
По този начин Beiersdorf нараства по-бързо от очакванията на анализаторите. „2022 г. досега беше успешна година за Beiersdorf. След силното първо тримесечие през второто наблюдавахме леко ускорение, особено в края му", заяви главният изпълнителен директор Винсент Уорнъри. Дружеството, чийто мажоритарен собственик е Maxinvest Holding на семейство Херц, беше върнато във водещия индекс Dax през лятото след период на възходи и падения.
Растежът се дължи главно на основната марка Nivea, която формира по-голямата част от продажбите. Nivea отбелязва органичен ръст от 11,7% - във всички продуктови категории, особено в сегмента на слънцезащитните продукти. Групата се възползва най-вече от горещото лято и ръста в туризма в резултат на разхлабването на пандемичните мерки. По-високите продажби на дезодоранти и душ гелове също допринасят за растежа. От известно време Nivea отново печели пазарен дял в Европа. А освен това се оказва, че основната марка се разраства по-бързо, отколкото преди кризата с пандемията.
Данните показват, че в Beiersdorf настъпва обрат. През последното десетилетие групата не растеше нито по приходи, нито по печалба. Но вече няколко поредни тримесечия тя показва по-силен растеж от очаквания от пазара. От началото на годината цената на акциите се е повишила с повече от дванадесет процента. След представянето на данните за полугодието акциите поскъпнаха с близо 1,5% и се котираха на цена от малко под 104 евро.
Новата стратегия за Nivea очевидно се отплаща
От гледна точка на компанията новата стратегия на Nivea се отплаща. Компанията се концентрира върху по-малък брой, но по-иновативни продукти. Вместо да се пускат нови продукти на отделни пазари, както досега, се пускат повече на глобално ниво. Компанията се опитва да се обърне директно към потребителите с персонализирана реклама в интернет и вече не разчита силно на класическата телевизионна реклама.
Beiersdorf също така се фокусира върху продукти с по-високо качество, които носят по-висок марж. „Искаме да се съсредоточим повече върху грижата за кожата, особено за лицето", заяви наскоро пред Handelsblatt Грита Льобсак, член на управителния съвет, отговаряща за марката Nivea.
Щефан Краус, който от години наблюдава Beiersdorf от името на германската асоциация на малките акционери Deutsche Schutzvereinigung für Wertpapierbesitz (DSW), оценява данните като „приятни", но също така предупреждава: „Те показват зависимостта от основната дейност." В това отношение пренасочването към основната марка изглежда е правилната стратегия, която ръководството вече е започнало.
Бизнесът с лепила Tesa се развива по-слабо от потребителския бизнес. През първото полугодие марката постига органичен ръст на продажбите от 5,4%. През пролетта подразделението беше силно засегнато от блокирането на производството в Китай. Според концерна бизнесът се е възстановил и вече е отбелязал по-силен растеж през юни. Сегментът на лепилата е по-малкият, но по-печеливш бизнес на Beiersdorf. Маржът на Tesa възлиза на 19,1% (спад с 1,4 процентни пункта), докато възвръщаемостта в бизнеса с потребителски продукти е 15,1% (ръст с един процентен пункт).
Уорнъри очаква през втората половина на годината „допълнителни неблагоприятни фактори, свързани с икономическото и политическото напрежение". Въпреки че Beiersdorf имаше добър старт на годината, съществува несигурност поради инфлацията и възможна рецесия. Ето защо Beiersdorf не повиши прогнозата си, но потвърди целта си за растеж между четири и шест процента. За оперативния марж се очаква да остане на нивото от предходната година от 13%.
Извършена е подготовка за евентуален недостиг на газ, обясни финансовият директор Астрид Херман при представянето на данните. Сега Beiersdorf вижда нисък риск за своите фабрики.