GSK повиши прогнозите си за годината, заявявайки, че търсенето на ваксини и лекарства по рецепта през последните месеци ще доведе до възможно забавяне през последното полугодие, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба без някои разходи вероятно ще се увеличи с 15%, а ръстът на продажбите може да стигне 8%, заяви британският фармацевтичен производител в сряда.
Отчетът на GSK е първият след отделянето на подразделението за потребителско здраве – ход, който целеше да засили перспективите пред двете компании.
Ръстът може да се забави през второто полугодие заради по-трудното сравнение с миналогодишните резултати, по-високите разходи за проучвания и развитие за представяне на нови лекарства на пазара, възможна поредна поява на Covid-19 и „несигурна световна икономическа среда“, заяви компанията.
Продажбите на специализирани лекарства, които са се увеличили с 35% при постоянни валутни курсове през миналото тримесечие на годишна база, вероятно ще отчетат 15% растеж за годината. Сегментът включва терапии срещу рак, ХИВ и автоимунни заболявания.
Ваксината срещу херпес зостер Shingrix е донесла 731 млн. паунда приходи през тримесечието, което я води към нов рекорд. И в тази сфера обаче GSK очаква забавяне през второто полугодие заради някои скорошни проблеми със зареждането в САЩ.
Акциите на компанията не отчитат по-значителна промяна в търговията в Лондон, поевтинявайки с 0,4% след новината до 1,748 пенса.
Представянето на GSK се дължи на търсенето, не на повишени цени, заяви главният изпълнителен директор Ема Уомсли. Производителите на лекарства са по-малко ударени от инфлацията от други компании, например в сектора на потребителските стоки, а Уомсли каза, че засега GSK успява да поеме нарастващите разходи.
„Не сме безчувствени към реалността на живота на хората в тази страна (Великобритания) и останалата част от света от гледна точка на инфлационната среда, но не се заблуждавайте – лекарствата не допринасят за това“, каза тя на брифинг.
Компанията изигра рола в борбата с пандемията, разработвайки антивирусно лекарство и добавка, създадени да засилят ефективността на ваксини като тази, която разработва със Sanofi.
По отношение на този продукт британският производител има „ограничени очаквания“ за способността му да допринесе за борбата с пандемията, тъй като идва в момент на достатъчно предлагане на ваксини, каза Уолмсли.
Подобно на Sanofi GSK се насочи към иРНК ваксините, след като технологията се оказа успешна за бързото изготвяне на ваксини.
Haleon – компанията, която сега управлява потребителските продукти на GSK като обезболяващите Panadol и пастата за зъби Sensodyne, също повиши насоките си в сряда, заявявайки, че очаква приходите да нараснат с 8% тази година.