IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Германия готви рамка за интегрирането на електромобилите към електрическата мрежа

Това ще помогне за допълнителното балансиране на мрежата при пиково търсене чрез батериите на превозните средства

18:40 | 08.07.22 г. 4
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Германският парламент упълномощи федералния мрежови регулатор да определи рамка за внедряване на електрическите превозни средства към електроразпределителната мрежа, с което елкетромобилите ще играят роля на батерии за балансиране на търсенето, съобщава Euractiv.

По-бързото навлизане на електромобилите, задължителното внедряване на термопомпи, подкрепата на ангажираните с тези теми потребители, решението на Върховния съд на ЕС и изискванията, произтичащи от климатичния пакет на ЕС „Адаптиране към 55“, наложиха преразглеждане на закона за електрическата мрежа на Германия за интегриране на дистанционно управлявани уреди, изтъква парламентарната енергийна комисия на страната. 

„Започваме интегрирането на електрически автомобили към електроразпределителната мрежа. Електромобилите най-накрая могат да бъдат оптимално интегрирани към мрежа“, посочва Ингрид Нестле, говорител на партията на Зелените по въпросите за опазването на климата и енергията. „Дали една електрическа кола се зарежда половин час по-рано или по-късно през нощта, няма значение за водача сутрин. Това може да бъде голямо предимство за стабилността на електроразпределителната мрежа“, добавя тя.

Използването на електромобили като дистанционни батерии е дългогодишна мечта на общността на германските компании за комунални услуги. Технологията обикновено е известна като „превозно средство към мрежата“ (vehicle-to-grid) и позволява на батериите, вградени в електромобилите, да се използват при пиково търсене на електроенергия.

Германия планира да разполага с 15 млн. електрически коли по пътищата до 2030 г., докато ЕС иска да забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили от 2035 г.

Преразглеждането на закона за енергийната индустрия е преди всичко овластяване на федералния мрежови регулатор, ръководен от Клаус Мюлер, който трябва да определи рамката за управление на мрежата.

Финансиране

Междувременно германското правителство започна да предоставя допълнително финансиране за нови изследвания относно преминаването от конвенционални към електрически коли и тяхното интегриране към електрическата мрежа.

„За да гарантираме, че това двупосочно зареждане ще стане реалност възможно най-бързо, ние предоставяме целенасочена подкрепа за изследвания и разработки в тази област“, обясни Микаел Келнер, държавен секретар в министерството на икономиката и климатичните действия. „Нашата цел е Германия да стане водещ пазар и водещ доставчик за електрическа мобилност и интегрирането ѝ към електрическата мрежа“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:44 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 0
redcretin
преди 2 години
Вие тук ще продължавате да го ду-хате, та платноходки ще ви трябват верно :) Рашки ***!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 3
aldy
преди 2 години
Да чекаме ахтонобили-платноходки? Има вятър - върви. Няма вятър - не върви. Така и не разбраха, че електромобилите водят към задънена улица. Неслучайно преди 100 години повечето таксита в Ню Йорк са били електрокари. Защо изчезнаха е задача с понижена трудност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 2
ing5rov
преди 2 години
каква рамка , остъклена ли ...?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 3
Борката
преди 2 години
Германия готви рамка за интегрирането на електромобилите към електрическата мрежа. Пурко, ток нЕма! Трябва електропреносната мрежа да се адаптира към електромобилите. Даже цялата енергетика. Но нищо, пропаганда да става. Нефалшиви новини. Бoклучиви направо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още