Покрай хаоса с полетите от последните седмици сега Lufthansa има проблеми и със своя персонал. „Залагаме на карта добрата си репутация, но в дългосрочен план нискотарифните услуги и нискотарифната надеждност, но на премиум цени, със сигурност няма да проработят", се казва в писмо до Надзорния съвет на Lufthansa, подписано от председателите на работническите съвети и представители на служителите от различни отдели на компанията.
В писмото, цитирано от Der Spiegel, се посочва, че да разочароваш клиентите си ежедневно и да наблюдаваш, без да можеш да действаш, как пътниците са блокирани и оставени да се оправят сами, е недостойно за компания от сектора на услугите. Икономията на пари на всяка цена от години се разглеждала като панацея за осигуряване на бъдещето. Персоналът и клиентът били напълно изгубени от погледа. „В миналото именно персоналът, за който се твърди, че е твърде скъп, е изглаждал всички оплаквания, причинени от манията за икономии, и ги е криел от клиентите", се казва в писмото.
Освен безбройните отменени полети Lufthansa от известно време ядосва много от своите клиенти. Понякога горещите телефонни линии са недостъпни, а в много райони услугите са намалени. Засегнати са дори предполагаемо най-много плащащите клиенти. Често летящите пътници със статут на сенатор или членове на HON Circle, като например пътниците в първа класа, също е трябвало да се примирят със значителни проблеми с обслужването. Освен това Lufthansa затвори множество салони.
Представителите на служителите смятат, че отношенията с Изпълнителния съвет са се обтегнали най-късно в момента, в който Бордът е отправил заплахи за уволнения. Изпълнителният съвет провеждал HR политика, която имала за цел да противопостави групите служители една на друга, пише още в писмото.
Според представителите на работниците фактът, че са стартирани програми за доброволно освобождаване, също има своите последици. Според подписалите споразумението само 380 пилоти са приели такова предложение. Сега те липсват, за да се справи концернът с доходоносния летен бизнес. Сред кабинния персонал също има недостиг на персонал. След две програми за доброволно напускане вече нямало достатъчно служители, които да покрият липсващите заради отпуски по болест.
Още през февруари 2022 г. се е предполагало, че Lufthansa ще трябва да намали мащабите си и да съкрати персонал, тъй като бил твърде скъп. В писмото се посочва, че по това време вече е имало забележимо търсене на резервации за летните месеци.
В писмото се казва, че напрежението на много колеги вече се отразява и на тона във вътрешните отношения. „На летището колегите са извеждани от изхода с полицейска охрана, един колега е съборен, мониторите са изтръгвани и хвърляни по колегите. "Твърде малкото" служители сега трябвало да работят извънредно, за да се справят с 20-30% заболеваемост. Но всеки ден виждаме, че това не е достатъчно: повече от десетина полета в двете посоки всеки ден, като от Олбия до Осло, които се изпълняват от един вместо два полета, така че поне самолетът да е там, където трябва да бъде."
Представителите на работниците смятат също, че и бъдещите перспективи са мрачни. Според тях условията на труд в много области са такива, че липсват кандидати. „Предприятие в сектора на услугите, което се управлява по този начин срещу собствения си персонал, няма бъдеще", обобщават подписалите се.