Британските супермаркети се готвят да ударят джакпота с празничния уикенд по повод юбилея на кралицата, тъй като се очаква британците да пренебрегнат кризата с разходите за живот, за да отпразнуват 70-годишнината на кралица Елизабет на трона, пише Bloomberg.
Така поне твърдят най-големите супермаркети в страната, които очакват патриотичните продукти да бъдат разпродадени с най-бързия темп от десетилетие. Макар че много потребители вече са се запасили с продукти за 4-дневен уикенд, слънчевото време вероятно ще ги привлече обратно в магазините за по-прясна храна.
„Британците обичат кралските тържества и платинения юбилей на кралицата ще предизвика добро настроение с много партита по улиците и у дома“, казва Алис Галъп, специалист по планиране на продажбите на охладени храни в Tesco. “Очакваме най-голямото концентрирано търсене на британски класически храни и напитки от десетилетие“.
Tesco заяви, че очаква да продаде 4 млн. бутилки джин, 3,5 млн. кошници ягоди и 2 млн. крем торти през празничния уикенд. Ще бъдат продадени вероятно и стотици хиляди бутилки шампанско, колбаси и пайове със свинско, твърди най-голямата верига супермаркети във Великобритания.
J Sainsbury прогнозира увеличение от 200% на продажбите на украса за торти и поне 30-процентен сок в трансакциите за основни продукти като брашно, яйца и захар, тъй като британците се готвят с торти и сладкиши за гостите.
Домакините се стичат и към магазина Waitrose, където продажбите на сладкиши са скочили с 325% в сравнение с миналата година, а онлайн търсенията на рецепти за кексове на супермаркета Victoria са се изстреляли с 900%. В John Lewis Partnership – супермаркетът, който управлява Waitrose, продажбите на торти са се увеличили със 166%.
По-скъпи партита
Приближаващите празници за юбилея на кралицата са помогнали да се увеличат продажбите на британските супермаркети с 2,3% през седмицата до 21 май, показват данни на Nielsen. Очаква се около 20% от домакинствата да купят допълнителни хранителни продукти за по-дългия уикенд, казва Nielsen.
Британските потребители обаче ще бъдат по-внимателни с покупката на несъществени продукти, които бяха популярни при диамантения юбилей през 2012 г., посочва доставчикът на данни Kantar. Продажбите на супермаркетите скочиха с 10% по време на тези празници, но оттогава насам инфлацията увеличи средната сума, нужна за покупката на бутилка пенливо вино, с почти 2 паунда до 7,05 паунда.
„Никога не трябва да подценяваме обичта към партита, особено кралски“, казва Фрейзър МакКевит, ръководител на проучванията в търговията на дребно и сред потребителите в Kantar. “Макар че всички искаме да празнуваме със стил, потребителите внимателно ще обмислят всеки ненужен разход, а и цените са значително по-различни спрямо предишния юбилей“.