Европейските туристически компании с нетърпение чакаха премахването на ограниченията върху пътуванията, наложени от началото на пандемията. Сега когато ограниченията са премахнати, те биват премазани под бремето на растящото търсене, пише Bloomberg.
Закъснения и отмяна на полети на летищата, сътресения на фериботните пристанища и проблеми с влакове, свързващи Великобритания и Франция, превърнаха изселването от Северна Европа към по-слънчевия юг в препятствие за милиони туристи.
Недостигът на служители е основният фактор за смущенията, тъй като компаниите, които освободиха служители или ги изгубиха за сметка на други сектори по време на кризата с Covid-19, сега се борят да запълнят липсата с възстановяването на резервациите.
sdsds
Прекъсванията при превозвачите по Великден – началото на основния туристически сезон в Европа, бяха толкова широкоразпространени, че авиокомпаниите сега поглеждат към летния пик с тревога дали ще успеят да се справят с по-високото натоварване откъм брой пътници. Някои съкратиха графиците на полетите, особено във Великобритания, където наемането в компании, включително British Airways, се оказва особено трудно. Това ограничава възможността им да се възползват от ваканционния бум преди очакваните по-трудни икономически времена по-късно тази година.
„За авиокомпании като BA и EasyJet е пречка, че са принудени да намаляват капацитета и да не могат да се възползват изцяло от огромното натрупано търсене това лято“, казва авиоанализаторът от JLS Consulting Джон Стрикленд.
Европейската организация за управление на въздушното пространство Eurocontrol отчита скок на продажбите, много от които се случват малко преди датата на отпътуване, тъй като хората правят резервации в последната минута.
Напливът от туристи донесе множество проблеми. Летище Манчестър в Северна Англия излезе на първа страница по медиите около Великден, когато времената за изчакване на някои полети достигнаха седем часа. Прибирането на багажа от завръщащите се туристи задмина три часа, което накара много от тях да се откажат от него и да се върнат да го търсят на следващия ден.
Летище Хийтроу в Лондон – най-натовареният център в Европа преди пандемията, изживява подобни трудности. Летището се бори да открие хора за свободните позиции в сигурността и почистването, докато оператор номер 1 BA съобщава за недостиг на служители, ангажирани с дейности като наземно обслужване и поддръжка. Обикновено 10-седмичният период, в който т.нар. новобранци на летището преминават през пълно обучение и през процедурите за проверка, също затрудняват опитите да се възстанови персоналът.
BA, с почти 350 ежедневни отлитания от Хийтроу, намали с 10% полетите от графика си до края на октомври, за да засили „оперативната устойчивост“, макар че главният изпълнителен директор на компанията майка iAG Луис Галего казва, че ситуацията би трябвало да се подобри с напредването на лятото. Натискът се случва, след като ВА уволни 10 хил. служители в пика на кризата с Covid, вместо да ги изпрати в неплатен отпуск – ход, който бе осъден от профсъюзи и политици, но и такъв, който авиокомпанията твърди, че е бил необходим, след като получи само ограничена държавна помощ.
Базираният във Великобритания нискобюджетен превозвач EasyJet намали броя на полетите си, докато се бори да наеме още кабинен екипаж. Той предприе и драстичната стъпка да премахне седалки от самолетите си Airbus SE A319, ограничавайки капацитета им до 150 пътници – намалявайки изисквания кабинен екипаж на трима от 4 човека.
Някои континентални авиокомпании и летища са изправени пред подобни проблеми. Отмяната на полети от холандското подразделение на Air France-KLM надмина 225 полета през май, тъй като хъбът му на летище Схипхол в Амстердам бе ударен от недостиг на персонал и спиране на работата. KLM се оплака, че „пътниците не трябва да са жертви на проблеми с персонала в Схипхол“ и заяви, че отмяната на полети „не е дългосрочно решение“.
Усилията за намаляване на разходите предизвикаха хаос на важния морски път Дувър-Кале – фериботната връзка е основната изходна точка за британците, поемайки с колите си към Франция и по-навътре в континента. P&O Ferries, който преди бе най-големият оператор по маршрута, е в конфликт с британското правителство, след като уволни 800 морски лица без предупреждение. Засиленият контрол върху флота на P&O и процедурите по безопасност, след като нае заместващи екипажи със заплати под минималната надница във Великобритания, остави компанията само с половината от обичайния си флот, пресичащ Ламанша.
ЖП експресът Eurostar International, който пресича Ламанша и бе засегнат от повреда на влак през април, казва, че ограничава капацитета на 80% от нивата преди Covid заради ограничения брой служители на границата. Графикът на Eurostar ще бъде преразгледан през септември. Дотогава пътниците ги очаква едно дълго, горещо лято.
преди 2 години Не знам. Да плача или да се смея? Но, за всеки влак си има пътници. Ако не бяха ниско бюджетните полети, не знам кога щях да посетя дъщеря ми във Франция. Успех. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години На мен изобщо не ми е очевидно защо трябва да се сложи край на тези евтини полети.Пак да си го позволяват само богатите ли, както през 50-те години на миналия век? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Идея за пътуване до Украйна. Пуснали са колбаси: Смерть Москалям (смърт на руснаците). Това трябва да го види всеки цивилизован гейропеец. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години След като търсенето е повече от предлагането, ами вдигнете цените на самолетните билети. Това е най-логичното и икономически издържано решение. Билетът да не е 300евро, а 500евро, така ще останат да летят само хората които наистина трябва да го правят. С допълнителните пари да вдигнат заплатите на служителите си и да вземат още хора. На всички ни е очевидно че на тези евтини полети трябва да се сложи край. отговор Сигнализирай за неуместен коментар