Амстердамското летище „Схипхол“ успя да избегне колапс в събота поради липса на наземен персонал, както се случи миналия уикенд, само благодарение на отмяната на десетки полети. В събота летището съобщи, че пътниците все пак ще се сблъскат с огромни опашки и дълго чакане.
Пред сградите на терминала се образуваха дълги опашки. Пожарникари раздаваха вода на чакащите. Авиокомпанията KLM отмени 47 полета за събота и неделя след апел на летището, а други авиокомпании пренасочиха някои полети към Ротердам, предава DPA.
По данни на летището броят на пътниците на „Схипхол“ е намалял с около 3500 в събота. Според летището задръстванията на аеропорта, който е и важен международен център, се дължат на недостиг на наземен персонал. На пазара на труда нямало повече работници.
За да може да се справи с въздушния трафик в разгара на пролетните празници в Нидерландия, летището призова неколкократно авиокомпаниите да отменят полети. Докато KLM следваше призива, други авиокомпании протестираха. Особено авиокомпаниите за почивки не искаха да оставят туристите на произвола на съдбата. KLM призова пътниците да бъдат на летището поне три часа преди отпътуването.
В началото на празниците в Нидерландия миналата събота ситуацията излезе извън контрол след необявено спиране на работа от страна на наземните работници на авиокомпания KLM. Десетки полети бяха отменени в кратки срокове, а хиляди пътници бяха блокирани на терминалите. Изходите на магистралите бяха затворени, а пътниците бяха помолени да не пътуват до летището.