Акциите на Carrefour поевтиняха с почти 4% в четвъртък, след като най-големият търговец на храни на дребно в Европа отчете продажби за първото тримесечие, които показаха забавяне на основния френски пазар, засенчил по-стабилния растеж в Бразилия, съобщава Ройтерс.
Френската верига супермаркети заяви в сряда, че е уверена в перспективите си за 2022 г., потвърждавайки ключова цел за паричните потоци за годината. Това обаче не беше достатъчно, за да подкрепи акциите, поевтинели с 26% от началото на годината.
„Франция е малко под очакванията, а тонът по перспективите, макар и чувствителен в текущия контекст, едва ли ще доведе до вълнение“, написаха анализатори на JP Morgan в коментар.
„Затова очакваме да видим движение в цената на акциите в краткосрочен план в контекста на скорошното им извънредно представяне и предвид позиционирането им“, допълват те.
Carrefour отчете, че продажбите за първото тримесечие са достигнали 20,239 млрд. евро, отбелязвайки растеж на сравнима база от 3,4% - ускорение спрямо ръста от 0,7% през четвъртото тримесечие на 2021 г.
Продажбите във Франция обаче са останали без промяна през тримесечието, като продажбите на хипермаркетите са се свили с 1,1% на годишна база.
„Макар че потенциалът за новини за сливания и придобивания остава, а оценката се запазва неизискваща на ниво от 12 пъти печалба на акция за финансовата 2022 г., очакваме акциите да спрат да поевтиняват след 26% обезценяване от началото на годината“, пишат анализатори на Citi.
Кешът е ключов в плановете на Carrefour за засилване разширяването на онлайн търговията без допълнителните финансови ресурси, които биха били налични, ако двете планирани обвързвания миналата година не се бяха провалили – едно с канадската Couche-Tard и едно с френската верига Auchan.
Председателят и главен изпълнителен директор Александър Бомпар, който бе преизбран през май 2021 г. за още три години, работи по нов стратегически план и преглед на активите. Той ще представи плана си през есента.