Въпреки че Pepsi спря продажбите на безалкохолни напитки в Русия, тя продължава да предлага това, което определя като „важни стоки за ежедневието“, включително снаксове и млечни продукти. Pepsi е отказала да коментира въпроса.
Компанията, която има над 3100 служители в Украйна, използва централата си в Полша, за да предложи подслон на онези, които напускат атакуваната страна.
Ръководителят на европейския бизнес на Nestle Марко Сетембри през март е написал във вътрешен имейл, разгледан от Ройтерс, че е „натъжен да чуе, че служители напускат“ и е „силно притеснен да чуе, че служители са били заплашвани и тормозени“ в социалните мрежи. Имейлът е изпратен до ръководителя на центъра за бизнес услуги на Nestle в Лвов, Украйна, както и до други директори, включително до директора по човешките ресурси и ръководителя на кризисния мениджмънт.
Nestle имаше близо 5800 служители в Украйна в началото на войната, но значителен брой от тях са напуснали държавата, посочва говорител на Nestle.
София Васченко, която от близо осем години работи като мениджър уеб съдържание в Nestle в Лвов, преди да напусне този месец, пише в LinkedIn, че екипът ѝ от около 20 души е бил „психически разбит“, след като е чул уебкаст за Европа на Сетембри от Nestle, в който той казва, че компанията ще продължи да подкрепя колегите в Русия.
„Хората, които стоят в центъра на войната с руските военни, не искат да чуват това“, коментира тя в интервю миналата седмица.
Първоначално Nestle спря своите рекламни и капиталови инвестиции в Русия, но си навлече гнева на собствените си служители и на украинските власти, тъй като тя продължава да продава шоколадови изделия като KitKat в Москва.
През март част от базираните в Лвов служители са изпратили на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер отворено писмо, разгледано от Ройтерс, в което посочват, че „нашите хора се чувстват предадени“ от продължаващата дейност на компанията в Русия.
По-късно същия месец Nestle каза, че спира продажбата на голяма част от марките си в Русия, включително на KitKat и Nesquik. Nestle все още продава продукти от първа необходимост като бебешки храни в Русия, но твърди, че дарява печалбата си там за благотворителност. Тримата служители, интервюирани от Ройтерс, искат по-голяма прозрачност относно това кои продукти компанията смята за важни.
„Фокусирани сме върху сигурността на нашите укаински колеги и правим всичко, което можем, за да подкрепим тях и техните семейства“, посочва говорителят на Nestle, допълвайки, че компанията е дала предварително заплати на служителите, направила е еднократни плащания към тях, за да им помогне да се преместят, и е предложила на хората работа в други звена.
В отговор на въпрос, свързан със слуховете, че украинските колеги отказват да говорят с руските, Nestle коментира пред Ройтерс, че „веднага е организирала всички дейности, обслужващи Nestle Russia да бъдат обслужвани директно от Русия“. Този ход е отделил служителите от тези от Украйна.
„Разбира се, че не искаме да работим с хора в Русия. Не знаем кой е ОК с войната“, посочва базираната в Лвов Мариана. Тя е пожелала фамилията ѝ да не бъде разкрита, защото няма разрешение да говори пред медиите. „В моя екип спряхме да работим с Русия и повече никога не искаме да работим с нея отново“.