IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Собственикът на Billa се оплака от натиск на производителите за високи цени

Има фирми, които само искат да се възползват от ценовата вълна, казва главният изпълнителен директор Лионел Сук

20:41 | 30.12.21 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Rewe</em></p>

Снимка: Rewe

Германският гигант в търговията на дребно Rewe е изправен пред вълна от ценови искания от страна на хранително-вкусовата промишленост.

„Никога досега не е имало толкова много искания за увеличение на цените от страна на индустрията, както тази година", казва ръководителят на Rewe Лионел Сук. Някои от увеличенията на цените са оправдани, признава мениджърът. Цените на суровините за много продукти, като например юфката или кафето, наскоро се бяха повишили значително. „Но има и производители, които искат само да се възползват от ценовата вълна", оплаква се Сук.

Имало мултинационални компании, които се хвалят пред акционерите си как са съкратили разходите си и въпреки това се опитват да яхнат ценовата вълна. „Трябва да внимаваме да не позволим на тези компании да се измъкнат с исканията си, защото в крайна сметка клиентът плаща за това", казва Сук, цитиран от DPA. Ето защо било важно Rewe, която е собственик на активната в България Billa, да има достатъчно възможности за договаряне, пояснява той.

В същото време мениджърът се оплаква от нарастващи проблеми с доставките. „Затрудненията при доставките са ежедневие и в търговията с храни в Германия. През много седмици към момента се доставят по-малко от 90 % от поръчаните храни. Това е напълно необичайно и отчасти неприемливо", каза той. Понякога липсват суровини или опаковъчни материали. Често обаче за забавянето виновна е и лошата организация от страна на хранителните компании, казва Сук.

За да спестят средства, по-специално многонационалните производители на потребителски стоки често се отказват от собствените си автомобилни паркове или от дългосрочните договори с логистични компании, като предпочитат да закупят евтино и в кратък срок необходимия транспортен капацитет. „Това вече им се отплаща. Защото пазарът е празен и те просто не могат да получат камионите, с които да транспортират продуктите си до търговците на дребно“.

Мениджърът подчертава, че не знае колко дълго ще продължи тази ситуация. За клиентите обаче щетите били ограничени. Няма група артикули, при която рафтовете да са празни. Навсякъде има възможност в случай на недостиг да се премине към други марки, казва още Сук.

Туристическото подразделение на Rewe страда заради пандемия

След значителния ръст на продажбите в началото на кризата с пандемията 2021 г. също е била добра година за Rewe и дъщерния дискаунтер Penny в Германия, макар и да не са били достигнати отново огромните темпове на растеж от първата година на коронавируса. През следващата година групата очаква само „лек ръст на продажбите" в супермаркетите си в Германия.

От друга страна туристическото подразделение на Rewe, което включва добре познати марки като Dertour, ITS и Kuoni, отново пострада от пандемията и през тази година. „От икономическа гледна точка пандемията беше огромен проблем за Rewe-Touristik. През 2020 г. загубите там възлизат на над 400 млн. евро. През тази година ще намалим загубата наполовина - до малко над 200 млн. евро", казва Сук.

Въпреки това групата държи на подразделението. За да излезе от кризата по-силна и по-бърза от конкуренцията, Rewe укрепи туристическия бизнес чрез придобивания - особено в областта на ексклузивните оферти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:16 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 7 rate down comment 2
дядя Вова
преди 2 години
++10
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 7
ing5rov
преди 2 години
да си обират крушите от тука най добре ... и билла и лидл и кауфланд !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още