България е на второ място в Европейския съюз (ЕС) по най-малък дял на фирмите, които продават онлайн, през 2020 г., показват данни на европейската статистическа служба Евростат.
Само 10% от фирмите в България формират поне 1% от оборота си от онлайн продажби, показва статистиката.
По-малък е този дял предприятия само в Люксембург – 9%. Преди нас са Румъния и Франция с по 12%, както и Италия с 13%.
Същевременно в Дания 38% от фирмите отчитат поне 1% продажби от онлайн търговия.
На второ място са Швеция и Ирландия с по 34%, а на трето – Литва с 32%.
онлайн
Белгия и Финландия регистрират най-голямо увеличение на предприятията, които продават онлайн (електронните продажби достигат поне 1% от общия им оборот) през 2020 г. И в двете страни ръстът достига 5 процентни пункта (п.п.) до, съответно, 31% и 24%.
Румъния регистрира най-голям спад сред държавите членки на ЕС - от 6 п.п. до 12%, следвана от Чехия (-5 п.п. до 25%) и Португалия (-4 п.п. до 16%).
През 2020 г. 22% от предприятията в ЕС са имали продажби от електронна търговия, а 19% съобщават, че техните онлайн продажби са достигнали най-малко 1% от общия им оборот, показват данните на Евростат. Това представлява увеличение с 1 п.п. в сравнение с 2019 г. и 6 п.п. в сравнение с 2010 г.
Ръстът на онлайн продажбите се ускорява заради пандемията от коронавируса и ограниченията за движение, посочва още Евростат.
Фирмите, които продават онлайн, най-често продават на клиенти в собствената си страна, подобно и на предходните години, подчертават от Евростат. Само 9% продават на клиенти в други страни от ЕС, а 5% - в останалата част от света.