Водородът е един от важните елементи в стратегията за позеленяването на европейската икономика и плановете са той да помогне за намаляването на емисиите от едни от най-замърсяващите индустрии - производството на стомана, алуминий, както и от тежкотоварния транспорт.
По тази причина и плановете на ЕК са до 2030 година в общността да бъдат произвеждани по 10 млн. тона зелен водород годишно. "Крайно време е да преместим технологиите за производство на водород от лабораториите до индустрията и ежедневието на хората", коментира председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен по време на Европейската седмица за устойчива енергетика.
Тя даде за пример проекта Green Hysland на остров Майорка. Това е първият водороден хъб на европейски остров и идеята е да произвежда 300 тона зелен водород годишно, който се използва като гориво за автобуси или автомобили под наем, както и за отопление на обществени сгради.
В речта си пред участниците тя отбеляза, че благодарение на Зелената сделка на ЕС борбата с климатичните промени е възможност за икономиката ни и допълни, че климатът не може да чака. Това е причината и ЕС да предприема своите действия за зеления преход.
Последните дни са доказателство, че ЕС трябва да намали своята зависимост от изкопаемите горива.
В ЕС направихме най-активните действия за намаляване на въглеродните емисии, сложихме цена на замърсяването и ще гарантираме, че енергията, която използваме, е чиста, коментира още Фон дер Лайен, цитирана от пресцентъра на ЕК.
Енергийната система емитира около 75% от емисиите на ЕС, затова е от ключово значение за декарбонизацията на енергийния микс. "Добрата новина е, че сме напът да постигнем това - през 2020 година електроенергията, произведена от възобновяеми източници надхвърля тази, произведена от изкопаеми горива", отчете още председателят на ЕК пред участниците във форума.
Но и Брюксел залага на ускоряване на усилията и затова поставената цел е 40% от потребяваната енергия в ЕС да идва от зелени източници. Урсула фон дер Лайен подсказа по време на своята реч, че ЕК ще предложи и цели за енергийната ефективност, която също е част от плановете за зелен преход.
Страните от ЕС внасят 97% от петрола, който потребяват, 44% от въглищата и 90% от природния газ. Това преви европейската икономика изключително уязвима на ценовите флуктуации на енергийния пазар. В същото време цените на възобновяемите източници намаляват през последните години.
Европейската седмица за устойчива енергия се провежда дни преди началото на конференцията COP26, на която се очаква да бъдат потвърдени ангажиментите по Парижкото споразумение, както и да бъде отчетен напредъка по тях.
преди 3 години За няколко дни си въобразявах, че на тая и е дошъл акълът, но сега виждам, че положението е безнадеждно. Само революция от глад и студ на зима и люляне на тая, тимерманс и цялата им клика по стълбовете, може да спаси Европа :( То ВЕИ не могат да обезпечат редовното енергийно потребление, цяла Европа реве за газ пред Вовата и бичи въглища като ненормална, тая иска и водород да се произвежда !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Фон дер Лайен говори правилните и точни, но далечни неща. Не съм разбирач, но връзването на веи-та ПАВЕЦ няма ли да нещо рационално? Не навсякъде има условия за това, но за България мисля че е приемливо. Някой скоро пита какво става с каскада Горна Арда. Ами мисля нищо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тая нещо е вдигнала температура и бълнува... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тези работи с приказки сякаш стават.? Някои открития колкото елементарно да изглеждат минават години. Още далечната 1970 година пишеха за водордният двигател който в 2000 година ще замени класическите ДВГ в автомобилите. Чакалите в Брюксел решават след 2005 180 гр/ км ЕИРО-4 след 2009 90 гр/км ЕИРО-5 СО2 няма значение теглото и м3 на атомобила с малка разлика между бензиновите и дизеловият двигател. Да им обясниш е не-възможно затова качеството особено на немските коли падна защото са пълни с електроника които са проблем. Не напразно представителят на Тойота не може да разбре Европейците,че за няколко години тоя проблем ще бъде решен с електрическите автомобии същите си с "зелената енергетика " без атомните,газовите, които бяха на твърдо гориво електрическите центраите или ги разрушиха или ги затвориха и последствията са налице.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Той добре ще ни влезе водорода, ама тука ли ще си го произвеждаме и от какво или ще го внасяме от вън и няма ли пак да сме зависими от ценовите флуктуации на енергийния пазар? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Фон дер Лайен: Време е водородът да излезе от лабораториите и да влезе в живота ни >> Абе той ще влезе, но да не завиете на умряло!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години data , опорна точка в нашите разсъждения за интегрирането на онзи квадрат със страна 25км от фотоволтаици ... ?! ... първи проблясък ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар