Беше само въпрос на време Continental да намали целите си за печалбата за текущата година. След доставчиците Hella, Faurecia, Aptiv и Magna, и листнатата на Dax фирма също трябва да отдаде дължимото на липсата на чипове и крехките вериги на доставки. Вместо до 34,5 млрд. евро Conti сега очаква приходи от само от 32,5 до 33,5 млрд. евро, обяви компанията в петък със задължително уведомление до регулаторите.
Кризата с чиповете и липсата на материали оказват влияние и върху печалбата. Коригираният марж на оперативната печалба се оценява на между 5,2 и 5,6% за цялата година. Първоначално Conti очакваше 6,5 до 7%.
Компанията обвинява за корекцията си за печалбата преди всичко падащите данни за продажбите в резултат на кризата с чиповете. В началото на годината индустрията все още предполагаше значително възстановяване на продажбите на автомобили в световен мащаб след пандемията. До 10% повече автомобили трябваше да бъдат произведени през 2021 г. Вместо това в най-лошия случай Conti дори очаква спад в продажбите от един процент спрямо предходната година.
По-специално третото тримесечие беше лошо за индустрията на доставчиците. За този период Conti отчита свободен паричен поток от едва 12 млн. евро. За същия период на миналата година той бе под 1,8 млрд. евро. След предупреждението за печалбата акциите поеха надолу и изтриха почти целия дневен ръст, но след това се възстанови доста бързо и наскоро отново се увеличи с повече от три процента.
„Негативните ефекти от увеличаването на разходите за важни доставки, включително на електроника и електромеханични компоненти за автомобилните технологии, суровините за гумени технологии, както и за енергия и логистика, се увеличават значително“, се казва в съобщението на групата.
Групата от Dax трябва да приеме значително по-високи логистични разходи дори за доставките на чипове. Тъй като някои от тях се доставят със самолети, компанията очаква допълнителни разходи от около 200 млн. евро само за тази година. От друга страна, Conti намалява разходите си за изследвания и разработки в областта на автоматизираното шофиране от до 200 млн. на между 100 до 150 млн. евро.
По този начин ръководството защитава свободния паричен поток, който тази година ще бъде значително по -нисък от първоначално планирания. Вместо 1,1 до 1,5 милиарда евро, Конти приема в най -лошия случай само 800 милиона евро и в най -добрия случай 1,2 милиарда евро.
Резултатите в автомобилното подразделение вероятно ще бъдат особено горчиви за шефа на Continental Николай Зетцер. Това е мястото, където компанията обединява основния си бизнес с автомобилни компоненти, сензори и софтуер. Тази година подразделението ще отчете по-големи понижения, отколкото през фискалната пандемична 2020 г., с минус от два до 2,5 процента. Това показва, че кризата с чиповете причинява повече проблеми на доставчика, отколкото затварянето на заводите, свързани с пандемията преди година.
Подразделението за гуми и промишлеността, от друга страна, отново спасява общия отчет на Continental. Продажбите и печалбата вероятно ще бъдат малко под прогнозата. В сравнение с предходната година компанията дори очаква по-висок марж на EBIT до 12,7% - въпреки че увеличените разходи за каучук например са отразени в отчета с допълнителна тежест от 550 млн. евро.