Общо 16 големи авиокомпании са поели ангажимента пред Европейската комисия (ЕК) да информират по-добре пасажерите за техните права и навреме да възстановяват разходите на пътниците в случай на отмяна на полети, съобщава пресслужбата на ЕК.
Авиокомпаниите ще отдават еднаква тежест на своите уебсайтове, електронни писма и други съобщения до пътниците относно различните възможности, с които разполага пътникът в случай на отмяна на полет от авиокомпанията: смяна на маршрут, връщане на парите и – ако се предлага от авиокомпанията – възстановяване на сумата под формата на ваучер.
Превозвачите обещават още в комуникацията си с пътниците ясно да разграничават отмяна на полети от авиокомпанията (и произтичащите от това законови права на пътника) от отмяна на полети от пътника (и евентуалните договорни права, които пътникът може да има в тези случаи съгласно реда и условията за превоз на авиокомпанията.
На пътниците могат да се предоставят ваучери само ако изрично ги изберат. Повечето авиокомпании са съгласни, че неизползваните ваучери, които пътниците в ранните етапи на пандемията е трябвало да приемат, могат да бъдат възстановени в пари, ако хората пожелаят това.
Пътниците, които са резервирали полета си чрез посредник и изпитват затруднения да получат възстановяване на разходите от посредника, могат да се обърнат към авиокомпанията и да поискат да им бъдат възстановени директно. От авиокомпаниите се очаква да информират пътниците за тази възможност и за всички условия за искане на директно възстановяване на средства на своите уебсайтове.