Регламентът на Европейския съюз FSDR задължава компаниите да обявят своите своите ESG политики (екологични, социални или управленски - бел. ред.) както на ниво компания, така и на ниво предлагани продукти, което ще даде по-голяма прозрачност за клиентите. Това обясни Явор Ачев, мениджър за България на Амунди Асет Мениджмънт, в подкаст, част от поредицата MoneyBox, която се излъчва в партньорство с фондовете на Амунди и е с водещ Вероника Денизова.
„Регламентът класифицира продуктите в три основни категории по различните членове – такива без ESG критерии, такива с по-добър от средния рейтинг, и най-добрите - така наречените „зелени инвестиции“, каза Ачев.
Инвестициите в ESG са сравнително по-устойчиви, като това се дължи и на сантимента към подобни активи.
„Amundi прие собствена политика за ESG инвестиране, независимо от изискванията на регламента на ЕС – всички наши фондове отговарят на тази политика, която е доста стриктна.“
Инвестиционните политики на фондовете бяха адаптирани още преди влизането в сила на регламента на ЕС, каза Ачев.
Рейтингите на подобни продукти ще бъдат все по-публични и лесно достъпни за клиентите.
Има все по-голямо търсене на такива инструменти и компаниите трябва да се адаптират към това, тъй като новите политики може да ограничат достъпа им до нов капитал.
„В България това все още не е застъпено, но очакваме и тук да започне подобна тенденция.“
Целия разговор слушайте в подкаста.
Разговорът не е препоръка за взимане на инвестиционно решение.