Най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair Holdings Plc възнамерява да разшири бизнеса си след причинената от коронавируса криза дори повече, отколкото се смяташе досега. До финансовата година, завършваща през март 2026 г., броят на пътниците на Ryanair и авиокомпаниите от групата, като Lauda, трябва да нарасне до повече от 225 милиона, съобщи компанията в четвъртък в рамките на Общото си събрание в Дъблин. Това е с 25 милиона повече от предишните цели и над един и половина пъти повече, отколкото през финансовата година до края на март 2020 г. По това време Ryanair отчете почти 149 милиона пътници.
Акциите поскъпнаха с най-много от шест месеца насам след обявените нови цели на концерна. Новата цел е с 50% над досегашната и засенчва предишната цел за 33% увеличение от нивата преди Covid от 149 милиона, заяви Ryanair в изявление в четвъртък преди годишното Общо събрание на акционерите.
За да подпомогне растежа на бизнеса, авиокомпанията планира да разшири флота си през следващите пет години с вече поръчаните самолети за средни дестинации 210 Boeing 737 Max.
Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри възнамерява да разшири предложенията за полети там, където други авиокомпании са се отказали или са намалили флота си вследствие на коронакризата. В хода на тези мерки в Ryanair ще бъдат създадени повече от 5000 нови работни места за пилоти, стюардеси и техници.
Мениджмънтът обаче обвързва плановете с условието, че кризата с коронавируса няма да се влоши отново и че над 90 процента от хората в Европа ще са ваксинирани срещу Covid-19. Много държави от ЕС, като България, Румъния, но дори и Германия, все още са далеч от постигането на тази квота.
Компанията заяви през юли, че ще поддържа ниските цени на билетите през зимните месеци, за да стимулира търсенето.
Ryanair ще се изправи пред конкуренция от страна на унгарската Wizz Air Holdings Plc, която по подобен начин се позиционира за възможен бърз бъдещ растеж. Тя направи предложение за придобиване на нискобюджетния си британски конкурент EasyJet Plc, който щеше да изведе комбинираната компания наравно с големината на Ryanair, съобщи Bloomberg през миналата седмица.
Големите конвенционални превозвачи като Deutsche Lufthansa AG и Air France-KLM са изправени пред финансови и регулаторни ограничения. И двете все още събират пари за коригиране на балансите си и са задължени да ограничат експанзията съгласно условията на правителствените спасителни средства, получени, след като вирусът затрудни глобалните пътувания. Norwegian Air Shuttle ASA, Alitalia SpA и португалската TAP SGPS SA са сред другите, които свиват операции на фона на преструктуриранията си.
Акциите на Ryanair поскъпват със 7,8% към 13:45 часа, отчитайки най-голямото си дневно увеличение поне от март. Акциите са малко променени от началото на годината досега.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми