Новите автомобили, задвижвани от бензинови и дизелови двигатели, би трябвало да оцелеят на пазара в Европа до 2035 година. Това е предложението на Европейската комисия, което все още не е одобрено и съответно не е прието от страните членки на Европейския съюз.
Някои от тези държави, сред които със сигурност е Италия, са започнали преговори с Европейската комисия, като целта е забраната да не засегне производителите на суперколи. Това каза италианският министър на екологията Роберто Чинголани в интервю за Bloomberg TV, цитиран от Automedia.bg.
Чинголани, който е бивш неизпълнителен член на борда на директорите на Ferrari, заяви, че преговорите вече са в ход, като се обсъжда това как забраната на двигателите с вътрешно горене ще се прилага спрямо производителите на суперколи. Годишно те правят много по-малко автомобили от масовите производители. За Италия това засяга основно марките Ferrari, Lamborghini и Pagani.
„Тези коли се нуждаят от много специални технологии и имат нужда от специални батерии за прехода към електрификация. Важна стъпка е, че Италия получава автономия за производството на високопроизводителни батерии и затова сега започваме програма изграждане на гигафабрики в страната", обясни Чинголани.
Искането за снизхождение идва от факта, че тези нишови производители на автомобили имат ограничена икономика за разлика от компаниите, предлагащи масови модели. Преобразуването на производствени предприятия и разработването на батерии е предизвикателство, с което големите компании тепърва се сблъскват и няма как да избегнат.
Всъщност още през август Ferrari обяви, че няма проблем с предложената забрана за двигатели с вътрешно горене. Компанията дори нае Бенедето Виня, ветеран от технологичната индустрия, за свой нов главен изпълнителен директор, като именно той ще трябва да поведе марката към електрификация. А първият модел на ток на производителя от Маранело трябва да бъде готов през 2025 година.
преди 3 години и кво толкова му е важното на тоя факт ? ... вика му се лобизъм, Нашата се бореше за "превозвачите" тия за ДВГ ... нито са първите, нито ще са последните, но пак нищо важно няма ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тук важното е, че държавата се бори за своите фирми, които са в някаква степен емблеми за страната.Иначе, сирене фета, ракия сръбска, луканка македонска и чушкопек. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години lamborghini , първите хибриди от стандартното им производство до края на '24 , а до края на '30 всичко ще им бъде електрифицирано ... квото беше с ДВД деше дотук ... те ако не искат , drako gte --> https://***.youtube.com/watch?v=3ezn0mqta5g ... или concept_one на rimac --> https://***.youtube.com/watch?v=zkpetEjePUo ... ще ги чака некой италианците да се натуткат ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години не лоша идея... таман ще има още по голям рез! има болиди на ток, има формула Е ако не знаеш... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Брюксел е милостив. Ъхъ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Италия иска от ЕС милост за суперколите > Ако ги разкрасят с ЛГБТ флаг, няма, няма, няяяяма, споко, споооко! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ферари на батерии ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар