Германската авиокомпания Deutsche Lufthansa AG очаква пътуванията на дълги разстояния най-накрая да започнат да нарастват през тази година на фона на отслабването на ограниченията срещу Covid-19 и напредъка на ваксинационните кампании, което дава известна причина за оптимизъм след отчетената загуба за второто тримесечие от 952 млн. евро, съобщава Bloomberg.
Северна Америка може да се отвори за полети от края на лятото, докато за Азия прогнозите показват подобно отваряне през последните месеци на годината, посочват от компанията.
Въпреки нарастващите очаквания за полетите Lufthansa запазва прогнозата си за капацитета за 2021 г. непроменена на 40% от нивата преди пандемията.
Оперативната загуба на компанията за второто тримесечие е по-голяма от средната оценка на анкетирани от Bloomberg анализатори за 766 млн. евро, макар загубата да е по-малка от тази преди година – 1,7 млрд. евро.
Подобряващите се нива на резервации изтласкват коригирания свободен паричен поток в положителна територия през тримесечието, въпреки че общото изгаряне на кеш запазва темп от 200 млн. евро на месец, в съответствие с предишните насоки.
Трите големи авиокомпании в Европа започват да виждат изход от коронавирусната криза, тъй като правителствата в региона облекчават ограничителните мерки, засегнали индустрията, но значителна част от бизнеса им е обвързана с все още блокираните маршрути на дълги разстояния.
Компанията майка на British Airways IAG SA заяви миналата седмица, че ще предложи само 45% от капацитета си за 2019 г. през това тримесечие, докато Air France-KLM планира да го увеличи до 70% от обичайните си места в самолетите.
Данните на Lufthansa показват зелени петна на възстановяване, смята анализаторът от Sanford C. Bernstein Даниел Роеска. Според него обаче предстои още много работа около по-широкото преструктуриране на компанията.
Групата, която също е собственик на Swiss, Austrian Airlines и нискотарифния превозвач Eurowings, заяви, че е постигнала напредък в рефинансирането на своя държавен спасителен пакет от 9 млрд. евро чрез пласиране на облигации, въпреки че размерът и времето за набиране на капитал все още не са финализирани.
„Няма начин да направим бързо Lufthansa Group отново печеливша и същевременно да приложим допълнителни намаления на разходите“, заяви финансовият директор на Lufthansa Ремко Щенберген.
Lufthansa беше в тежко положение поради коронакризата и трябваше да бъде подкрепена от Германия и други страни с финансова рамка от 10 млрд. евро. Веднага след като достъпът до капиталовия пазар стана възможен отново, компанията започна да събира пари чрез облигации, за да върне държавната помощ възможно най-бързо.
Германия представлява общо 6,8 млрд. евро от държавния спасителен пакет за Lufthansa. Авиокомпанията се е възползвала от под 2 млрд. евро от сумата и вече е изплатила половината от нея с парите от нови облигации, така че в момента Lufthansa дължи на държавата около 1 млрд. евро. Ако увеличението на капитала от 3 млрд. евро успее, тази сума може да бъде изплатена по-рано от предвиденото. След това държавата ще трябва да продаде пакета си от акции, за който бе платила около 300 млн. евро.
През юни компанията заяви, че иска да намали годишните си разходи с 3,5 млрд. евро до 2024 г., за да постигне своята цел за марж на печалбата от 8%, ниво, което постигна само веднъж за петте години, предхождащи пандемията.