Компанията майка на British Airways IAG SA представи лоша оценка на състоянието си за летния сезон, докато конкурентът ѝ Air France-KLM заяви, че очаква да се завърне към печалба през това тримесечие.
IAG, която също притежава испанската авиокомпания Iberia и ирландската Aer Lingus, отчете оперативна загуба за второто тримесечие в размер на 1,05 млрд. евро, което е повече от прогнозата на анализаторите за загуба от 1,01 млрд. евро.
Компанията заяви, че е твърде рано да се представят финансови перспективи за останалата част от годината, съобщава Bloomberg.
Главният изпълнителен директор на групата Луис Галего посочи, че отварянето на Великобритания за американски посетители ще предостави положителен тласък за бизнеса, но IAG ще предложи само 45% от своя капацитет от 2019 г. това тримесечие, което по принцип е най-натовареното за европейските авиокомпании.
Air France-KLM прогнозира завръщане към печалбата през същия период, изтъквайки, че планира да предложи 60% до 70% от своя капацитет за пътуващите.
„Всички наши авиокомпании продължават да предприемат значителни мерки, за да запазят силата си през настоящата пандемия и да се позиционират за възстановяване“, изтъква Галего, добавяйки: „Продължаваме да изграждаме устойчивост чрез запазване на паричните средства, повишаване на ликвидността и намаляване на нашата разходите“.
Финансовото състояние на IAG е тясно свързани с британския пазар, който се отваря отново но с по-бавен темп спрямо този в континентална Европа.
Групата получава по-голямата част от приходите си от полетите на дълги разстояния, силно засегнати от пандемията от Covid-19, тъй като правителствените мерки ограничават международните полети.
Конкурентът Air France-KLM отчете загуба за второто тримесечие преди лихви, данъци и амортизация от 248 милиона евро.
През първото тримесечие IAG отчете загуба от около 1,1 млрд. евро, с 37% по-ниска от тази през същото тримесечие на 2020 г. Авиокомпаниите от групата превозиха само 2,6 милиона пътници, с 87 на сто по-малко от година по-рано. Международните ограничения за пътуванията поради Covid-19 доведоха до колапс на въздушния трафик чак през март. Консолидираните продажби сега спадат със 79% до 968 милиона евро, а карго бизнесът расте силно.