Deutsche Bank представи в сряда по-добри от очакваното данни за тримесечната печалба въпреки някои непредвидени разходи и спад на приходите от инвестиционно банкиране. Новината изпрати акциите на най-големия германски кредитор нагоре с над 2% в предборсовата търговия.
Това е четвърта поредна тримесечна печалба – най-дългата печеливша серия от 2012 г., съобщава Ройтерс.
Нетната печалба, разпределима на акционерите през периода април-юни, е 692 млн. евро. За сравнение, предходната година по същото време налице беше загуба от 77 млн. евро. Печалбата е и значително над очакваните от анализаторите 372 млн. евро.
Резултатите на Deutsche Bank бяха подкрепени и от намаляване на заделените провизии за компенсиране на ефектите от коронавирусната пандемия. Провизиите за кредитни загуби последно са в размер на 75 млн. евро от 761 млн. евро година по-рано.
Източник на сила е и консултантският бизнес на звеното за инвестиционно банкиране на фона на бум от сделки. Приходите нарастват със 166% до 11 млн. евро. Печалбата бе подкрепена и от увеличение на приходите от управление на активи и от такси.
Данните са добра новина за главния изпълнителен директор Кристиан Зевинг, който започна мащабно преструктуриране през 2019 г., което включваше съкращаването на 18 хил. служители с надеждата кредиторът да се завърне към печалбата.
„Нашият приоритет сега е да продължим с дисциплинирано изпълнение на трансформацията тримесечие по тримесечие“, каза Зевинг в изявление.
Компанията реши да се откаже от ключова цел – да намали разходите до 16,7 млрд. евро до 2022 г. До там се стигна след поредица от неочаквани разходи през последните месеци.
Зевинг заяви, че е ангажиран със 70% съотношение разходи към приходи, като кредиторът сега ще се фокусира върху тази метрика.
Много се залага на представянето на инвестиционния бизнес на Deutsche – най-големият генератор на приходи, който помогна на банката да се пребори за макар и малка печалба през 2020 г., която бе и първата след пет години на загуби.
Приходите на подразделението намаляват с 11% през второто тримесечие спрямо година по-рано. Това е най-големият спад на приходите на звеното от поне две години насам, но изглежда това е характерно за пазара, тъй като американските ѝ конкуренти също записват понижения за периода.
Подразделението е загубило дял от ключови услуги през второто тримесемие, показват данни на Dealogic, сигнализирайки за крехката природа на възстановяването за германския кредитор.